Prezydent Ostrołęki ogłosił nabór na stanowisko wiceprezydenta. Kandydaci mogą składać dokumenty do 15 czerwca. Czy to oznacza, że z ratusza odejdzie Maciej Kleczkowski? Niekoniecznie. Jak pokazuje historia, wiceprezydentów może być dwóch.
Dotychczas jedynym wiceprezydentem miasta Ostrołęki - od listopada 2018 roku - był Maciej Kleczkowski. Jednak głośniej było o jego wyczynach poza ratuszem, na przykład strzyżeniu na transmisji online czy "śniadanku", niż o pracy samorządowej. Sytuacja związana zaszła tak daleko, że na ostatniej sesji rady miasta pojawiły się protesty jednej z radnych, która stwierdziła, że "mieszkańcy naszego miasta wstydzą się, że taka osoba reprezentuje nas, a niemieszkańcy naszego miasta po prostu śmieją się z nas, że mamy takiego wiceprezydenta".
Dość nieoczekiwanie, prezydent Ostrołęki ogłosił dziś konkurs na swojego zastępcę. To ruch zaskakujący, bowiem wiceprezydent miasta zazwyczaj jest powoływany przez prezydenta z grona najbliższych współpracowników. W tym przypadku zastępcą prezydenta może zostać każdy, kto spełni wymagania.
Ogłoszenie naboru na wiceprezydenta miasta nie musi wcale oznaczać odejścia Macieja Kleczkowskiego, mimo ostatniej kompromitacji w mediach społecznościowych. Historia pokazuje, że wiceprezydentów może być dwóch: w przeszłości funkcje te pełnili jednocześnie m.in. Paweł Stańczyk i Grzegorz Płocha.
Jaka będzie przyszłość Macieja Kleczkowskiego? Czy stanowisko wiceprezydenta zajmować będą dwie osoby? Pytania w tej sprawie skierujemy do Urzędu Miasta Ostrołęki i wrócimy do tematu. Tymczasem, w drugiej połowie miesiąca powinniśmy poznać nowego wiceprezydenta miasta.
Wymagania w konkursie na stanowisko wiceprezydenta Ostrołęki:
Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie.
2) Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
3) Brak skazania za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
4) Wykształcenie - wyższe.
5) Doświadczenie zawodowe – staż pracy minimum 6 lat.
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość regulacji prawnych, w szczególności z zakresu: prawa samorządowego, prawa administracyjnego, finansów publicznych, zamówień publicznych,
2) umiejętność dobrej organizacji pracy, komunikatywność, samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, rzetelność, odporność na stres, umiejętność kierowania zespołami pracowniczymi,
3) preferowane wykształcenie wyższe o kierunkach: prawniczym, administracyjnym, ekonomicznym, lub zarządzanie.
4) preferowane doświadczenie w pracy w administracji publicznej, w szczególności na stanowisku kierowniczym.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zastępowanie Prezydenta Miasta w przypadku jego nieobecności,
2) nadzorowanie w szczególności prowadzenia spraw z zakresu: planowania przestrzennego, pomocy społecznej, spraw obywatelskich i rejestracji stanu cywilnego,
3) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Prezydenta Miasta.
Dokumenty składać można do 15 czerwca. Szczegóły w Biuletynie Informacji Publicznej.