Poseł Arkadiusz Czartoryski otrzymał właśnie odpowiedź na swoją interpelację, dotyczącą budowy obwodnicy miasta. Niestety, nie jest ona dla Ostrołęki optymistyczna...
- Kilka tygodni temu napisałem interpelację do Ministra Infrastruktury w sprawie budowy obwodnicy Ostrołęki. W interpelacji użyłem wszystkich istotnych argumentów związanych z koniecznością budowy obwodnicy - mówi Czartoryski.
Poseł zwracał w szczególności uwagę na nadchodzącą do Ostrołęki falę transportu ciężkiego, związaną z budową nowej maszyny celulozowej w Stora Enso oraz z budową nowego bloku elektrowni.
- Dla przykładu w samej celulozie ilość tirów zwiększy się od 2013 roku z 200 dziennie do nawet 700 dziennie, daje to w samej celulozie liczbę 255 tysięcy tirów rocznie - wylicza poseł.
Ostrołęcki parlamentarzysta właśnie otrzymał odpowiedź z ministerstwa, która nie jest dla miasta optymistyczna.
- Niestety odpowiedź ministra, którą przesyłam jest bardzo smutna. Moim zdaniem w ministerstwie i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nikt nie zwraca uwagi na faktyczne potrzeby gospodarcze kraju oparte na realnych obliczeniach i wiedzy o rozpoczętych już inwestycjach, które w sposób zdecydowany zwiększają potrzeby transportowe - podkreśla Czartoryski.
Publikujemy odpowiedź ministra w całości:
Odpowiedź Ministra Infrastruktury na Interpelację w sprawie budowy obwodnicy miasta Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 61 (Warszawa- Augustów)
Nr TA1-JL-0701-1428/11
W odpowiedzi na pismo z dnia 11 marca 2011r., znak SPS-023-20991/11, przy którym przekazano interpelację Pana Posła Arkadiusza Czartoryskiego w sprawie budowy obwodnicy miasta Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 61 (Warszawa- Augustów), przedstawiam informacje w przedmiotowej kwestii.
W dniu 25 stycznia 2011r. Rada Ministrów przyjęła program wieloletni pn. „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015”, które zastąpił dotychczasowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2011 ustanowiony uchwałą Rady Ministrów w dniu 25 września 2007r.
Niestety zakres rzeczowy zawarty w Programie musiał zostać dostosowany do aktualnych możliwości finansowych państwa i opiera się na trzech dokumentach finansowych:
1) Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2011-2013,
2) Ustawie budżetowej na rok 2011, która w załączniku nr 11 wskazuje limity wydatków zarówno budżetu państwa jak i Krajowego Funduszu Drogowego na zadanie drogowe,
3) Uchwale Rady Ministrów z dnia 19 października w 2010r. W sprawie niektórych działań związanych z realizacją programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012”.
Z uwagi na powyższe zadanie polegające na budowie obwodnicy m. Ostrołęka nie zostało ujęte w ramach przedmiotowego Programu.
Jednocześnie informuję, iż Załącznik nr 3 do Programu zawiera kryteria wyboru do realizacji zadań polegających na budowie obejść miejscowości. Podstawowymi kryteriami, zgodnie z którymi wskazane będą do do realizacji dodatkowe zadania polegające na budowie obejść miejscowości będą:
1. Średniodobowy ruch pojazdów w ciągu drogi krajowej przewyższa średnią dla sieci dróg krajowych- zgodnie ze stanem obecnym i przewidywanym do 2020 roku.
2. Lokalizacja w ciągu drogi krajowej klasy GP.
3. Zakres współfinansowania prac przygotowawczych oraz realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego.
4. Stan prac przygotowawczych .
5. Zapewnienie płynności ruchu w całym ciągu drogowym- stopień realizacji celu.
6. Zapewnienie obsługi specjalnych stref ekonomicznych.
7. Zadanie realizowane w ramach kontaktów terytorialnych zawieranych przez MRR.
8. Przygotowanie przez właściwy samorząd lokalny programu ochrony przed zabudową terenów przyległych do obwodnicy.
W przypadku uzyskania przez kilka zadań takiej samej oceny, decydującym kryterium przesądzającym o wyborze do realizacji danego zadania będzie zakres współfinansowania danego zadania przez odpowiednią jednostkę samorządu terytorialnego.
Podsekretarz stanu
Radosław Stępień
Minister Infrastruktury odpowiada posłowi Czartoryskiemu ws. budowy obwodnicy Ostrołęki
Zobacz również
Jeśli minister nie da pieniędzy, Ostrołęce grozi paraliż komunikacyjny (WIDEO)
Obwodnica Ostrołęki jest w fatalnym stanie. Dziurawa nawierzchnia wymaga gruntownego remontu (ZDJĘCIA)
Czartoryski pisze o narkotykach
Ważne spotkanie samorządowców i parlamentarzystów w Urzędzie Miasta
Arkadiusz Czartoryski: Rząd Tuska łata dziurę budżetową kosztem Ostrołęki
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |