Wiceprezydent Ostrołęki Paweł Stańczyk i starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł, a także prezes zarządu Stora Enso Jerzy Janowicz i prezes ostrołęckiej elektrowni - Ryszard Niedziółka spotkali się w środę w Warszawie z wojewodą oraz przedstawicielami instytucji rządowych. Zabiegali o pieniądze na nową obwodnicę Ostrołęki, przebudowę mostu oraz modernizację dróg krajowych w powiecie ostrołęckim. Co im się udało uzyskać?
- Na spotkaniu ustalono między innymi skład zespołu roboczego, który ma wypracować studium uwarunkowań techniczno - środowiskowych koniecznych do budowy obwodnicy. O sukcesie tej inwestycji zdecyduje teraz minister infrastruktury, bowiem na ten cel potrzeba środków w wysokości ponad miliona złotych - powiedział nam Paweł Stańczyk.
Jak się dowiedzieliśmy, w przyszłym tygodniu ma się odbyć pierwsze spotkanie zespołu roboczego, w którym uczestniczyć będzie również wiceprezydent Stańczyk.
Kolejne kroki w kierunku realizacji inwestycji zależą od decyzji ministra Grabarczyka. Jeżeli ten uzna, że potrzeby budowy obwodnicy wraz z mostem nie ma i nie przeznaczy na to środków finansowych, to o wspomnianej inwestycji możemy na razie zapomnieć.
Przypominamy, że samorządowcy miasta i powiatu widzą konieczność rządowego uczestnictwa w kompleksowej przebudowie sieci komunikacyjnej wokół Ostrołęki w związku z wielomiliardowymi inwestycjami Story Enso i Energi SA.
Zarówno czas powstawania tych budów, jak i ich codzienne funkcjonowanie, przełożą się na wzrost ruchu kołowego ciężkich pojazdów, do którego ani miasto, ani powiat nie są przygotowane. Jeżeli nie nastąpi rozbudowa ostrołęckich dróg grozi nam paraliż komunikacyjny.
- Obecnie trwają badania wytrzymałości „starego” mostu, ale już dziś mogę stwierdzić, że jego przebudowa jest potrzebna natychmiast. Wprowadzenie ponad 100 tys. samochodów ciężarowych rocznie do obsługi Story Enso to perspektywa przerażająca dla naszych dróg. Zależy nam na wyprowadzeniu z Ostrołęki tranzytu międzynarodowego - wyjaśnia Stańczyk. - Jedynym sensownym rozwiązaniem jest postulowana przez nas od kilku lat obwodnica. Nowy blok elektrowni wymagał będzie nowoczesnej trasy kolejowej. Musi nastąpić modernizacja torów na linii do Tłuszcza. Nasze podstawowe oczekiwania od rządu to przebudowa „starego” mostu, obwodnica miasta, przebudowa ul. I AWP, połączenie drogowe od ul. Ostrowskiej do Krańcowej przez teren Rzekunia, modernizacja linii kolejowej - dodaje.
Jeśli minister nie da pieniędzy, Ostrołęce grozi paraliż komunikacyjny (WIDEO)
Zobacz również
Ostrołęccy samorządowcy zabiegają o pieniądze w Warszawie. Na obwodnicę i przebudowę mostu
Obwodnica Ostrołęki jest w fatalnym stanie. Dziurawa nawierzchnia wymaga gruntownego remontu (ZDJĘCIA)
Niepokojący raport o naszych drogach. DK61 biegnąca przez Ostrołękę bardzo niebezpieczna - sprawdź, gdzie jeszcze trzeba uważać (MAPY)
Budżet Ostrołęki na rok 2011 uchwalony. Obrady były burzliwe i zakończyły się bardzo późno
Trwa budowa ulicy Kaczyńskiej. Droga jest nieprzejezdna
Energa może budować elektrownię w Ostrołęce
Energa rozwija współpracę z Ostrołęką: Będzie największy park zabaw w mieście (WIDEO, ZDJĘCIA)
Miliardowa inwestycja Stora Enso w Ostrołęce (WIDEO, ZDJĘCIA)
Jak Ministerstwo Finansów łatało dziurę budżetową. Pismo do Janusza Kotowskiego od prezesa GUS
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |