1 października 2006 roku oddano do użytku tzw. małą obwodnicę Ostrołęki. Obwodnica kosztowała ponad 34 mln zł.
Miasto na budowę obwodnicy otrzymało wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Rządzący wtedy Ostrołęką prezydent Ryszard Załuska przygotował przetarg, którego warunków nie spełniła żadna ostrołęcka firma.
Wybrano zagranicznego wykonawcę budowy - "Teerag Asdag". Jednak austriacka firma budując obwodnicę korzystała z usług ostrołęckich wykonawców.
Mimo opłacenia przez miasto inżyniera kontraktu i nadzoru z Urzędu Miejskiego odebrano drogę, która całkowicie się rozpada. Prawidłowo położona nawierzchnia nie może rozsypywać się na środku gładkiej jezdni, poza miejscem kolein i bez pęknięć podbudowy. Wszystko wskazuje na to, że położony asfalt przestaje po prostu istnieć.
Taka samoistna destrukcja prawidłowego asfaltu może następować dopiero po 30. latach ale nie po 3.
O potwornych dziurach w ostrołęckiej obwodnicy pisaliśmy już rok temu.
Dzisiaj wszystko wskazuje na to, że należy obwodnicę sfrezować i położyć nowy asfalt. Wartość naprawy to, bagatela, kilka milionów złotych! Niestety, miasto odebrało jezdnię tylko z roczną gwarancją...
Obwodnica Ostrołęki jest w fatalnym stanie. Dziurawa nawierzchnia wymaga gruntownego remontu (ZDJĘCIA)
Zobacz również
List do redakcji: Wściekły kierowca na obwodnicy
Zobacz, jakie zadania inwestycyjne znajdą sie w budżecie na 2010 (WIDEO)
Robotnicy wykopali podczas budowy drogi... toyotę!
Niepokojący raport o naszych drogach. DK61 biegnąca przez Ostrołękę bardzo niebezpieczna - sprawdź, gdzie jeszcze trzeba uważać (MAPY)
Przebudowa dróg lokalnych w regionie ostrołęckim: listy rankingowe ogłoszone
List do redakcji: Jazda tą drogą przypomina przeprawę offroadową! (ZDJĘCIA)
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |