Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze i Fundacja Nowe Spojrzenie domagają się utworzenia nowych połączeń kolejowych do Wyszkowa i Ostrołęki. Dziś w Warszawie zorganizowali w tej sprawie konferencję prasową. Wystosowali cztery postulaty - trzy do marszałka Mazowsza Adama Struzika i jeden do prezydenta Ostrołęki Łukasza Kulika.
- Mieszkańcy tych miast już wielokrotnie zwracali się w sprawie poprawy połączeń kolejowych do marszałka mazowieckiego Adama Struzika oraz osób zajmujących się sprawami transportu w województwie i w samej Warszawie, w tym wiceprezydenta stolicy i członka Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich Roberta Soszyńskiego. Niestety odmawiają oni utworzenia połączeń, nie odpowiadają na wnioski – mówił na konferencji prasowej w Warszawie Bartłomiej Gołąbek ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.
- Stolica subregionu Mazowsza, miasto na prawach powiatu liczące ponad 50 tysięcy mieszkańców, nie ma regularnych i wygodnych połączeń kolejowych z Warszawą. Pasażerowie skazani są na uciążliwe przesiadki w Tłuszczu, gdzie w codziennych podróżach muszą biegać między składami zatrzymującymi się przy różnych peronach. Na linii Tłuszcz – Ostrołęka leży 27-tysięczny Wyszków. Wielu mieszkańców tego miasta pracuje w Warszawie - dodał Piotr Figiel z Fundacji Nowe Spojrzenie.
#OstreCiecie Czy gdyby @StruzikAdam był z Ostrołęki to bilet na przejazd @KolMazowieckie kosztowałby nie 24,50 zł tylko 19,50 zł - tyle ile z Płocka okręgu wyborczego p. Struzika? pic.twitter.com/fgxGN8InYe
— Piotr Figiel (@PiotrFigiel166) December 4, 2019
Aktywiści zwrócili się do marszałka mazowieckiego o zwołanie komisji infrastruktury sejmiku, a także wyjaśnienie tej sprawy. Postulaty MJN i Fundacji Nowe Spojrzenie przedstawiają się następująco:
1. Wszystkie pociągi z Ostrołęki i Wyszkowa powinny dojeżdżać na Dworzec Wileński.
2. Należy radykalnie zwiększyć liczbę bezpośrednich pociągów na odcinku Warszawa Wileńska – Wyszków. Powinny odjeżdżać co godzinę, najlepiej w równym takcie. Część z nich powinna dojeżdżać do Ostrołęki.
3. Poprawie rozkładu jazdy musi towarzyszyć modyfikacja cennika. Domagamy się wprowadzenia specjalnej taryfy relacyjnej, tak jak na linii do Płocka. Bilet do Ostrołęki powinien kosztować nie więcej niż 19 zł, a do Wyszkowa 8 zł.
4. Prezydent Ostrołęki powinien, w ramach komunikacji miejskiej, zorganizować linie autobusowe dojeżdżające na dworzec kolejowy i skomunikowane z rozkładem kolei.
Konferencja prasowa odbyła się dziś rano przed Dworcem Wileńskim w Warszawie.