Jeden pociąg bezpośredni z Ostrołęki do Warszawy to zdecydowanie za mało - uważa Fundacja Nowe Spojrzenie, która skierowała w tej sprawie list do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby aby trasy części pociągów jadących z Warszawy Wileńskiej, obecnie kończących bieg na stacji Tłuszcz, wydłużyć do Ostrołęki" - czytamy w piśmie.
- Samorząd Mazowsza uruchamia zaledwie jedną parę bezpośrednich pociągów Ostrołęka – Warszawa. Z pozostałych połączeń trzeba przesiadać się w Tłuszczu. To irytuje pasażerów, którzy w podróży do Warszawy wybierają bezpośrednie autobusy. Na dwudziestolecie samorządu Mazowsza oraz piętnastolecie wojewódzkiego przewoźnika – spółki Koleje Mazowieckie, nadszedł najwyższy czas na zmianę rozkładu jazdy pociągów do Ostrołęki - tak Fundacja Nowe Spojrzenie argumentuje potrzebę zwiększenia liczby bezpośrednich połączeń kolejowych z Ostrołęki do Warszawy.
Poniżej treść pisma skierowanego do Adama Struzika:
Szanowny Panie Marszałku,
w związku z niewystarczającą liczbą bezpośrednich pociągów w relacji Ostrołęka – Warszawa, zwracam się z uprzejmą prośbą o niezwłoczne wprowadzenie zmian rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich na sezon 2019/2020.
Uruchamianie jednej pary bezpośrednich pociągów do miasta na prawach powiatu – stolicy subregionu, jest przejawem skrajnej i nieuzasadnionej dyskryminacji mieszkańców Ostrołęki. Konieczność przesiadki w podróżach do Warszawy na stacji Tłuszcz, z pozostałych pociągów odjeżdżających z Ostrołęki, obniża jakość usług, a także niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu. Ustalony rozkład jazdy pociągów jest na tyle uciążliwy, że znaczna część pasażerów, która mogłaby korzystać z usług Kolei Mazowieckich, wybiera liczne bezpośrednie połączenia autobusowe. Przygnębiający jest fakt, że najbogatszy region w Polsce, szukając pozornych oszczędności, w sposób przemyślany zniechęca pasażerów do podróży koleją.
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zmodyfikowanie rozkładu jazdy w taki sposób, aby zakładając pozostawienie pracy eksploatacyjnej na dotychczasowym poziomie wyeliminować konieczność przesiadki na stacji Tłuszcz. Najlepszym rozwiązaniem byłoby aby trasy części pociągów jadących z Warszawy Wileńskiej, obecnie kończących bieg na stacji Tłuszcz, wydłużyć do Ostrołęki. Kursowałyby one w miejsce pociągów uruchamianych na trasie Tłuszcz – Ostrołęka.
Ponadto pragnę zwrócić Pana uwagę, na rażącą dysproporcję cen biletów dla odcinka Warszawa – Ostrołęka w porównaniu do trasy Warszawa – Płock. Przejazd Kolejami Mazowieckimi 107 km do Ostrołęki kosztuje 24,50 zł, za bilet na przejazd 178 km z Warszawy do Płocka pasażer płaci jedynie 19,50 zł. Dobrze byłoby aby koniecznym zmianom rozkładu jazdy na trasie Ostrołęka – Warszawa, towarzyszyła również modyfikacja cennika.
Z poważaniem
Piotr Figiel - Wiceprezes Zarządu