eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Fundacja interweniuje ws. pociągów z Ostrołęki do Warszawy. List trafił do marszałka!

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA
Jeden pociąg bezpośredni z Ostrołęki do Warszawy to zdecydowanie za mało - uważa Fundacja Nowe Spojrzenie, która skierowała w tej sprawie list do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby aby trasy części pociągów jadących z Warszawy Wileńskiej, obecnie kończących bieg na stacji Tłuszcz, wydłużyć do Ostrołęki" - czytamy w piśmie.
 
- Samorząd Mazowsza uruchamia zaledwie jedną parę bezpośrednich pociągów Ostrołęka – Warszawa. Z pozostałych połączeń trzeba przesiadać się w Tłuszczu. To irytuje pasażerów, którzy w podróży do Warszawy wybierają bezpośrednie autobusy. Na dwudziestolecie samorządu Mazowsza oraz piętnastolecie wojewódzkiego przewoźnika – spółki Koleje Mazowieckie, nadszedł najwyższy czas na zmianę rozkładu jazdy pociągów do Ostrołęki - tak Fundacja Nowe Spojrzenie argumentuje potrzebę zwiększenia liczby bezpośrednich połączeń kolejowych z Ostrołęki do Warszawy.
 
Poniżej treść pisma skierowanego do Adama Struzika:
 
Szanowny Panie Marszałku,
 
w związku z niewystarczającą liczbą bezpośrednich pociągów w relacji Ostrołęka – Warszawa, zwracam się z uprzejmą prośbą o niezwłoczne wprowadzenie zmian rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich na sezon 2019/2020.
 
Uruchamianie jednej pary bezpośrednich pociągów do miasta na prawach powiatu – stolicy subregionu, jest przejawem skrajnej i nieuzasadnionej dyskryminacji mieszkańców Ostrołęki. Konieczność przesiadki w podróżach do Warszawy na stacji Tłuszcz, z pozostałych pociągów odjeżdżających z Ostrołęki, obniża jakość usług, a także niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu. Ustalony rozkład jazdy pociągów jest na tyle uciążliwy, że znaczna część pasażerów, która mogłaby korzystać z usług Kolei Mazowieckich, wybiera liczne bezpośrednie połączenia autobusowe. Przygnębiający jest fakt, że najbogatszy region w Polsce, szukając pozornych oszczędności, w sposób przemyślany zniechęca pasażerów do podróży koleją.
 
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zmodyfikowanie rozkładu jazdy w taki sposób, aby zakładając pozostawienie pracy eksploatacyjnej na dotychczasowym poziomie wyeliminować konieczność przesiadki na stacji Tłuszcz. Najlepszym rozwiązaniem byłoby aby trasy części pociągów jadących z Warszawy Wileńskiej, obecnie kończących bieg na stacji Tłuszcz, wydłużyć do Ostrołęki. Kursowałyby one w miejsce pociągów uruchamianych na trasie Tłuszcz – Ostrołęka.
 
Ponadto pragnę zwrócić Pana uwagę, na rażącą dysproporcję cen biletów dla odcinka Warszawa – Ostrołęka w porównaniu do trasy Warszawa – Płock. Przejazd Kolejami Mazowieckimi 107 km do Ostrołęki kosztuje 24,50 zł, za bilet na przejazd 178 km z Warszawy do Płocka pasażer płaci jedynie 19,50 zł. Dobrze byłoby aby koniecznym zmianom rozkładu jazdy na trasie Ostrołęka – Warszawa, towarzyszyła również modyfikacja cennika.
 
Z poważaniem
 
Piotr Figiel - Wiceprezes Zarządu

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×