Od września 2021 roku nastąpi kluczowa zmiana w kwestii miejskich parkingów w Ostrołęce. Taką decyzję podjęli dziś ostrołęccy radni.
Obecnie administrowaniem strefą płatnego parkowania niestrzeżonego zajmuje się podmiot wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. firma City Parking Group S. A. z siedzibą w Grudziądzu. Zawarta umowa zawarta na okres 10 miesięcy kończy się wraz z końcem sierpnia.
Zgodnie z umową, wynagrodzenie dla administratora wynosi 64,80 % i w porównaniu do poprzedniego wynagrodzenia dla administratora wzrosło o 1,10 %. Za I półrocze br. przychód ze strefy (łącznie z opłatami za wezwania, od których zgodnie z umową nie jest pobierana prowizja) wyniósł 460.768,19 zł, natomiast wynagrodzenie dla obecnego administratora SPPN wyniosło 252.919,44 zł. Wobec powyższego zysk dla Miasta za I półrocze br. wyniósł 207 848,75 zł.
Władze miasta uważają, że wynagrodzenie dla zewnętrznego podmiotu jest zbyt wysokie. Stąd pojawił się pomysł, by strefą płatnego parkowania zarządzała miejska spółka.
Mając na uwadze dalszy wzrost wynagrodzenia dla firmy zewnętrznej, która zostałaby ewentualnie wyłoniona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego proponuje się powierzenie wykonywania zadania polegającego na zorganizowaniu i zarządzaniu SPPN spółce Miasta Ostrołęki tj. Ostrołęckiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego
- napisano w projekcie uchwały.
Radni poparli ten projekt i od września 2021 roku to OTBS będzie administrował strefą płatnego parkowania niestrzeżonego w Ostrołęce.
Powierzenie obejmuje między innymi:
- w zakresie zorganizowania strefy płatnego parkowania: zakup parkomatów, urządzeń do kontroli poboru opłat wraz z niezbędnym oprogramowaniem w tym do windykacji opłat dodatkowych, utworzenie biura,
- w zakresie zarządzania strefą płatnego parkowania: obsługę parkomatów, sprzedaż abonamentów, kontrolę wnoszonych opłat, rozpatrywanie reklamacji oraz wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania SPPN.