Wiadomo już, ile Miasto Ostrołęka wydaje na ogłoszenia płatne w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Warto podkreślić, że w niektórych przypadkach na samorządach wciąż ciąży obowiązek publikacji ogłoszeń w środkach masowego przekazu.
Rozporządzenie Rady Ministrów wskazuje, że ogłoszenia powinny być publikowane obowiązkowo w przypadku przetargów dotyczących zbycia nieruchomości.
W przypadku przetargu na zbycie nieruchomości, której cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 10 000 euro, wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszcza się w prasie o zasięgu obejmującym co najmniej powiat, na terenie którego położona jest zbywana nieruchomość, ukazującej się nie rzadziej niż raz w tygodniu, co najmniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu.
W przypadku przetargu na zbycie nieruchomości, której cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 100 000 euro, wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszcza się co najmniej na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu, w prasie codziennej ogólnokrajowej. W przypadku nieruchomości, których cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 10 000 000 euro, wyciąg zamieszcza się co najmniej dwukrotnie, przy czym pierwszy wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszcza się co najmniej na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu, a drugi zamieszcza się co najmniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu.
Ile Miasto Ostrołęka wydaje na ogłoszenia w mediach?
- W 2019 roku miasto wydało 24 365,00 zł na ogłoszenia płatne w prasie lokalnej oraz 2 435,40 zł w prasie ogólnopolskiej;
- W 2020 roku te wydatki wyniosły odpowiednio: 39 210,00 zł (prasa lokalna) i 1317,53 zł (prasa ogólnopolska);