Trzy firmy są zainteresowane dokończeniem rozbudowy DK53 Rozogi - Dąbrowy po odstąpieniu od umowy z ostrołęcką firmą Ostrada. Najniższą cenę 21 mln zł zaproponowała firma Unibep z Bielska Podlaskiego, najwyższą 38,8 mln zł, firma Budimex z Warszawy. - Budżet, jakim dysponujemy na wykonanie zadania wynosi 33 576 783,41 zł - informuje GDDKiA. Kulisy skandalu z ostrołęcką firmą w głównej roli ujawniliśmy w eOstroleka.pl.
O rozbudowie drogi krajowej nr 53 (odcinek Rozogi-Dąbrowy) i skandalu, jakim się zakończyła, napisaliśmy w artykule "Droga na Mazury przez mękę". Ujawniliśmy wówczas dokumenty, jakie GDDKiA kierowała do ostrołęckiej firmy Ostrada przez cały czas trwania tej inwestycji - ponaglenia do realizowania robót nie pomogły i zamawiający był zmuszony wypowiedzieć umowę firmie. W efekcie, ważna droga krajowa, którą tysiące ludzi poruszają się na Mazury, wciąż czeka na zakończenie robót.
Niewykluczone, że mieszkańcy w końcu doczekają się końca inwestycji. Są chętni, by dokończyć robotę po ostrołęckiej firmie. Kwota brutto jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 33 576 783,41 zł. Zgłosiły się trzy firmy: UNIBEP z Bielska Podlaskiego, która zaoferowała 21 065 462,73 zł; STRABAG z Pruszkowa - oferta na 28 643 210,12 zł i BUDIMEX z Warszawy - oferta 38 774 459,73 zł.
Złożone oferty są weryfikowane przez komisję przetargową. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
Zakres zadania
Nowy wykonawca w ramach zadania dokończy rozbudowę drogi krajowej nr 53 na odcinku Rozogi - Dąbrowy. Wykona m.in. nową konstrukcję jezdni o dopuszczalnym nacisku 11,5 t/oś i szerokości 7 m, rozbuduje skrzyżowania, zbuduje chodniki, zatokę autobusową oraz oświetlenie drogowe. Na wykonanie zadania wybrany wykonawca będzie miał 6 miesięcy od daty podpisania umowy. Do tego terminu nie wlicza się okresu zimowego liczonego od 16 grudnia do 15 marca.
Obecny stan inwestycji
Na odcinkach pomiędzy Rozogami i Dąbrowami oraz w Dąbrowach ułożona została podbudowa bitumiczna, częściowo leży warstwa ścieralna. W Rozogach warstwa podbudowy bitumicznej jest wykonana częściowo, chodniki zrealizowane są w połowie. Obowiązuje ruch wahadłowy.
- Przychylając się do wniosku przedsiębiorców i mieszkańców Rozóg, w celu zmniejszenia utrudnień związanych z niedokończoną budową, na odcinku pomiędzy miejscowościami Rozogi i Dąbrowy wprowadziliśmy nową czasową organizację ruchu. Pozwoliła na podniesienie prędkości do 70 km/h (wcześniej obowiązywało 50 km/h), przy zachowaniu wymaganych warunków bezpieczeństwa. Zrealizowaliśmy również wnioski mieszkańców dotyczące poprawy bezpieczeństwa takie, jak wykonanie oznakowania pionowego czasowej organizacji ruchu, odtworzenia zniszczonej części oznakowania stałej organizacji ruchu oraz czasowych urządzeń bezpieczeństwa ruchu, zabezpieczenia ciągów pieszych na terenie rozbudowy, w tym uzupełnienie ubytków w nawierzchni, wykonanie zejść z chodników, obsypanie studni kruszywem - informuje GDDKiA.