Ostrołęcka policja otrzymała kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa przy internetowych zakupach na szkodę mieszkanki naszego powiatu.
23-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego powiadomiła policję o oszustwie przy internetowych zakupach. Kobieta wyszukała ofertę sprzedaży konsoli do gier, wpłaciła 1 000 złotych na poczet zaliczki i miała czekać na dostawę. Ta jednak nie dotarła. Poszkodowana zawiadomiła policję.
Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją.
- informuje komisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
Podczas internetowych zakupów warto przestrzegać kilku podstawowych zasad, które uchronią nas przed oszustwem.
PAMIĘTAJMY
- Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze.
- Kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego, zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka, pozwoli to policji go namierzyć.
- Sprawdzajmy, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić.
- Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na początku adresu – literki „https”.
- Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".
- Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zostaniesz oszukany, zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, natychmiast zadzwońmy na policję na bezpłatny numer alarmowy 997, albo jeżeli korzystacie z telefonów komórkowych na numer 112.