eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Lewica o wykluczeniu komunikacyjnym. Podają m.in. przykład Ostrołęki

REKLAMA
zdjecie 608
REKLAMA

Politycy Lewicy zwrócili się do ministra infrastruktury z apelem ws. wykluczenia komunikacyjnego, podając m.in. przykład likwidacji PKS Ostrołęka. W naszym regionie komunikacja jest realizowana głównie przez prywatnych przewoźników.

- W ostatnich latach powszechnie likwidowane są lokalne spółki PKS - pisze w interpelacji Paweł Krutul, podlaski poseł Lewicy. - Do mojego biura poselskiego zgłaszają się mieszkańcy miejscowości dotkniętych wykluczeniem komunikacyjnym. Przykład? W ostatnim tygodniu sytuację opisał mi mieszkaniec Krynek w woj. podlaskim. Jego małżonka i dzieci dojeżdżają do szkoły i pracy do Sokółki. Byli zaskoczeni, gdy PKS Nova wraz z noworoczną zmianą rozkładu jazdy zlikwidowała większość połączeń na linii Krynki–Sokółka, pozostawiając jedno połączenie w godzinach... wczesnopopołudniowych.

Poseł twierdzi, że "spółka PKS Nova, pomimo skarg mieszkańców, pozostaje bezczynna w sprawie likwidacji połączeń", a "obecnie połączeń autobusowych po prostu nie ma".

"Problem wykluczenia komunikacyjnego nie dotyczy tylko województwa podlaskiego, ale całej Polski – niedawno zlikwidowano PKS Radom, a PKS Wałcz, PKS Mińsk Mazowiecki i PKS Ostrołęka są w trakcie likwidacji" - dodaje Krutul.

Nie jest to informacja nowa, a można by rzecz, że już delikatnie spowszechniała. Przypomnijmy, pięć lat temu, firma Mobilis oznajmiła, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Ostrołęce S.A. - dokładnie 15 lutego 2018 roku - podjęło uchwałę o rozwiązaniu spółki i otwarciu jej likwidacji.

- W obecnych realiach nasz model biznesowy, który obejmował kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linie lokalne oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń, nie sprawdzał się i pozostawał długoterminowo nierentowny. Wynika to między innymi z braku uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju - wskazywali wówczas likwidatorzy PKS Ostrołęka.

Czas pokazał, że gdyby nie prywatni przewoźnicy, to z transportem lokalnym byłoby zdecydowanie gorzej, niż obecnie. Choć pewnie pasażerowie i dziś mieliby wiele zastrzeżeń.

Poseł Krutul wraz z kolegami i koleżankami z Lewicy zwrócił się z pytaniami do ministra infrastruktury, czy ministerstwo planuje zmiany w programie dofinansowań dla lokalnych, publicznych spółek transportowych oraz jak ministerstwo realnie zamierza przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×