Dzwoni telefon, rozmówca przedstawia się jako konsultant z banku i ma dziwny wschodni akcent? Lepiej się rozłącz – to najprawdopodobniej oszust, a dalsza rozmowa z nim może spowodować, że stracisz pieniądze. Z takim oszustem miała dziś do czynienia mieszkanka Ostrołęki.
Około godziny 11:00 na numer telefonu mieszkanki Ostrołęki zadzwonił mężczyzna podający się za konsultanta banku. Miał wschodni akcent i wypytywał o poufne dane dotyczące karty płatniczej.
Na szczęście kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem i rozłączyła połączenie nie dając się oszukać.
Apelujemy o zachowanie spokoju i ostrożności w przypadku otrzymania tego rodzaju połączenia. Pamiętajmy, że dane do naszego konta bankowego, czy też karty kredytowej są danymi szczególnie wrażliwymi i nikomu nie powinniśmy ich udostępniać! Przekażmy te informację seniorom z naszych rodzin, aby wiedzieli, jak mają się zachować w przypadku otrzymania takiego telefonu.
- informuje podkomisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.