eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Trasa kolejowa Ostrołęka – Chorzele. Trwają intensywne prace [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 480
fot. PKP PLKfot. PKP PLK
REKLAMA

Kolejową trasę Ostrołęka – Chorzele (lk35) przygotowuje specjalistyczna maszyna. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania w Ostrołęce, z którego dyżurni będą prowadzili ruch pociągów. Na nowym moście kolejowym nad Narwią ułożony zostanie tor. Dzięki realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestycji po ponad dwudziestu latach wrócą kolejowe połączenia.

Podróż koleją z Ostrołęki do Chorzeli – po zakończeniu prac – zajmie około 50 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h. Dla podróżnych przygotowane zostanie 9 stacji i przystanków w: Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce, Chorzelach. Powrót połączeń przewidywany jest w 2023 r.

Obecnie specjalistyczna maszyna tzw. podbijarka wyrównuje tor na linii Ostrołęka-Chorzele. Tor jest unoszony i pod podkłady podsypywany jest tłuczeń. Maszyna pracowała już na szlakach Jastrząbka-Parciaki, Grabowo - Jastrząbka, Jastrząbka – Chorzele oraz w obrębie stacji Grabowo. Wykona roboty na stacji Chorzele na pozostałych odcinkach linii.

Przy nowym blisko 250 m moście kolejowym nad Narwią umacniane są skarpy rzeki. Od strony Ostrołęki i Chorzeli przygotowywane są najazdy na most. Po przygotowaniu mostu, będzie ułożony tor.

W czerwcu na stacji w Ostrołęce rozpocznie się budowa nowego peronu i demontaż starych torów. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania (LCS), w którym dyżurni ruchu będą pełnić nadzór nad ruchem kolejowym.

Trasa Ostrołęka – Chorzele zapewni dogodne podróże. Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą miały ułatwione podróże, gdyż wszystkie perony będą odpowiednio przygotowane, m.in. zastosowane zostaną linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.

W zakresie inwestycji, poza mostem nad Narwią, przebudowanych zostanie także 19 mniejszych obiektów, m.in. 5 mostów. Prace uwzględniają potrzeby ochrony środowiska - przygotowane będą 4 przejścia dla małych zwierząt.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×