eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce pracowała pompa gigant

REKLAMA
zdjecie 608
REKLAMA

Najdłuższa w Europie, 80 metrowa, pompa do betonu pracowała przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce. Dzięki inwestycji, po 22 latach, w połowie 2023 r. wrócą połączenia między Ostrołęką a Chorzelami.

Projekt o wartości 347 mln złotych prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na nieczynnej od 22 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele postępują prace modernizacyjne. Na nowej konstrukcji mostu kolejowego w Ostrołęce nad Narwią pracowała dzisiaj najdłuższa w Europie pompa do betonu. Urządzenie ma 80 metrów i pozwala „przenieść” beton nad nurtem rzeki. Ponad 800 ton betonu wypełni 360 m3 powierzchni mostu. Kolejnym etapem prac będzie ułożenie torów: podsypki, podkładów, szyn.

W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami. Kolej zwiększy możliwości komunikacji i pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×