eOstroleka.pl
Ostrołęka, O TYM SIĘ MÓWI

Nowy most kolejowy nad Narwią z kładką dla pieszych. Połączenie Ostrołęka - Chorzele w 2023 roku [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 608
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA

Ćwierćkilometrowy, blisko 1000-tonowy nowy most kolejowy umieszczono nad Narwią w Ostrołęce. To kolejny etap niezbędnych prac, aby o 22 latach możliwe były podróże pociągiem linią Ostrołęka – Chorzele. Inwestycję  o wartości 347 mln złotych prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Zakończono nasuwanie nowego mostu kolejowego nad Narwią w Ostrołęce. To największy obiekt na około 60 km linii Ostrołęka – Chorzele. Przeprawa ma 245 metrów długości. Kratownicowa stalowa konstrukcja waży 940 ton. Co ważne na moście przewidziany chodnik technologiczny będący częścią ciągu pieszego.

Przesuwanie mostu na przygotowane podpory zajęło 21 dni. Wykonawca rozpocznie teraz montaż torów na nowej przeprawie. Stary, zdemontowany wcześniej most, składał się z trzech łukowych przęseł.

Obecnie na linii przebudowywane są perony. Wykonawca układa nowe tory. Nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zastępują stary sprzęt. Na stacji Ostrołęka budowane jest lokalne centrum sterowania (LCS).

Standard obsługi podróżnych poprawi się na 9 stacjach i przystankach w:  Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce, Chorzelach. Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą miały ułatwione podróże, gdyż wszystkie perony będą odpowiednio przygotowane, m.in. zastosowane zostaną linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po zakończeniu prac na linii pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h. W ramach inwestycji, poza mostem nad Narwią, przebudowanych zostanie także 19 mniejszych obiektów, w tym 5 mostów i 14 przepustów. Inwestycja uwzględnia potrzeby środowiskowe – przygotowane będą 4 przejścia dla małych zwierząt.

W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączeń pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×