Od przyszłego tygodnia całkowicie zamknięty dla ruchu ciężarówek zostanie „stary” most w Ostrołęce. Z przeprawy skorzystać będą mogli wyłącznie kierowcy aut o masie nie większej niż 3,5 tony. Nad miastem wisi widmo drogowego paraliżu.
Decyzja o całkowitym zamknięciu ruchu dla ciężarówek na „starym” moście podyktowana jest ekspertyzą przygotowaną przez specjalistów z Politechniki Wrocławskiej. Od pewnego czasu na zlecenie samorządu Ostrołęki prowadzony jest stały monitoring stanu mostu. W ostatnim czasie stwierdzono niepokojące ubytki betonowej otuliny w przęśle na wysokości hotelu i ulicy Wioślarskiej. Wykonane dziś oględziny wykazały, że szerokość ubytku wynosi około 4,5 milimetra. Uszkodzenie takie, zdaniem specjalistów z PW stanowić może poważne zagrożenie całej konstrukcji. W takiej sytuacji konieczne jest wykonanie szczegółowych badań. W tym właśnie celu wprowadzone zostanie ograniczenie tonażowe na moście. Badanie to potrwać może około 4 tygodni i przynajmniej przez ten okres most będzie częściowo wyłączony z ruchu.
Na początku przyszłego tygodnia rozpocznie się ustawianie oznakowania z ograniczeniem tonażowym i objazdami, zaś samo zamknięcie mostu może nastąpić najwcześniej w połowie tygodnia. Do ostatniej chwili trwały będą konsultacje w sprawie ustalenie objazdów i nowej organizacji ruchu. Według wstępnych planów ruch tranzytowy skierowany zostanie przez przeprawy w Różanie i Nowogrodzie, zaś ruch lokalny dla pojazdów o masie nie większej niż 10 ton obsługiwał będzie most Madalińskiego. Ze starego mostu, przynajmniej w trakcie prowadzonych badań, korzystać będą mogły jedynie samochody o dopuszczalnej masie nieprzekraczającej 3,5 tony.
W Urzędzie Miasta Ostrołęki obradowała dziś zwołana w trybie pilnym miejsko-powiatowa komisja do spraw bezpieczeństwa. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele m.in. policji, straży miejskiej, ITD, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wojewody mazowieckiego, władz miasta i powiatu. Spotkanie miało na celu ustalenie wspólnych działań nad nową organizacją ruchu w regionie i dalszą strategią związaną z ewentualnym, trwałym wyłączeniem z ruchu „starego” mostu.
Podczas posiedzenia komisji ds. bezpieczeństwa, poruszony został także temat budowy kolejnego mostu lub przynajmniej tymczasowej przeprawy. Problem stanowi kwestia finansowania. Ostrołęka sama budowy mostu finansowo nie udźwignie, konieczne jest wsparcie ze strony rządowej. Czy takie środki w rezerwie budżetowej się znajdą, obecnie nie wiadomo. Jedno natomiast jest pewne - „stary” most nadaje się już tylko i wyłącznie do gruntownej przebudowy. Do końca 2016 roku ma być przygotowana kompleksowa dokumentacja projektowa, a następnie na początku przyszłego roku planowane jest przygotowanie wniosków o dofinansowanie inwestycji szacowanej na około 25 milionów złotych.
Do sprawy będziemy wracali.
To już pewne! Starym mostem pojadą wyłącznie osobówki [ZDJĘCIA]
Zobacz również
Miasto chce rozbudować "stary most" na Narwi
Ostrołęka: Ograniczeń tonażowych na „starym moście” na razie nie będzie
Ostrołęka: Most zamknięty a korki niewielkie [ZDJĘCIA]
Uwaga kierowcy: Od 22:00 nowy most zamknięty dla ruchu
Ostrołęka: Potrącenie pieszego przy wjeździe na „stary most”. Uwaga na korki! [ZDJĘCIA]
Od października ograniczenia dla ruchu ciężarówek po „starym moście” w Ostrołęce
Ostrołęka: Zamknięcie dla ruchu „nowego mostu” później niż zapowiadano
Czeka nas komunikacyjny paraliż! Od przyszłego tygodnia nowy most będzie zamknięty
Obwodnica Ostrołęki w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
Sezon drogowy w powiecie ostrołęckim w pełni [ZDJĘCIA]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |