eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Miasto chce rozbudować "stary most" na Narwi

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Urząd Miasta Ostrołęki wszczął postępowanie administracyjne, które jest pierwszym krokiem do rozbudowy mostu na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61. Teraz przedstawiciele urzędu czekają na decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia.

Poważna inwestycja, jaką jest rozbudowa mostu, zaliczana jest do mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego też wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w niniejszej sprawie wydaje się po uzyskaniu postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie uzgadniającego warunki realizacji przedsięwzięcia oraz opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrołęce. Rozstrzygnięcie sprawy oraz dalsze kroki nastąpią niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.

W zeszłym roku miejska Komisja Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska w oparciu o fachowe ekspertyzy podjęła decyzję, że most na Narwi wymaga przebudowy. Spotkanie z ekspertem z dziedziny budowy dróg i mostów zorganizowano, by rozwiać wszelkie wątpliwości jakie pojawiły się w związku z pogarszającym się z roku na rok stanem mostu w ciągu drogi krajowej nr 61 na Narwi. Wykonany na zlecenie zarządcy obiektu – prezydenta Ostrołęki – przegląd wykazał, że nośność mostu w jego obecnej kondycji wynosi 40 ton, obiekt jest skorodowany, konieczna jest jego przebudowa jednak nie ma ryzyka zawalenia się mostu pod wpływem obciążenia ruchem.

Ostrołęcki samorząd nie uzyskał jednak wsparcia od rządu Ewy Kopacz, premier nie chciała uczestniczyć we współfinansowaniu przebudowy mostu. Władze miasta nie poddały się i poczyniły kolejne kroki, mające na celu przebudowę liczącej ponad 50 lat przeprawy nad rzeką Narew. Nie znamy jeszcze dokładnych terminów dotyczących przebudowy mostu. Do sprawy wrócimy.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×