Samorządy powiatu ostrołęckiego i kolneńskiego zintensyfikowały działania na rzecz zachowania planowanego przebiegu szprychy kolejowej nr 3 w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
"Nie odpuszczamy sprawy kolejowej szprychy nr 3 w ramach projektu CPK!" - podkreśla wicestarosta ostrołęcki Artur Kozłowski. "Szprycha kolejowa, o którą walczymy, to dla naszego terenu nowoczesne, dwutorowe i szybkie połączenie między innymi do Warszawy, ale dla powiatu kolneńskiego to po prostu komunikacyjny przeskok i otwarcie kolejowego okna na świat."
Współpraca międzypowiatowa w tej sprawie nabiera tempa. Starosta kolneński Tadeusz Klama wraz z wicestarostą Karolem Pieloszczykiem aktywnie włączyli się w działania na rzecz zachowania planowanego przebiegu trasy. Powiat kolneński jako jeden z pierwszych zadeklarował pełne poparcie dla inicjatywy, uczestnicząc w ubiegłorocznych spotkaniach samorządowców i podpisując petycję o pozostawienie bez zmian kolejowego komponentu CPK w obszarze szprychy nr 3.
Samorządowcy podkreślają, że ich działania mają charakter ponadlokalny i wymagają szerokiej współpracy. "To bardzo istotna, łącząca samorządy sprawa" - zaznacza wicestarosta Kozłowski, wyrażając zadowolenie z dotychczasowej współpracy i konkretnych propozycji wspólnych działań.
Samorządowcy zapowiadają dalsze intensywne działania na rzecz zachowania planowanego przebiegu szprychy nr 3. A przypomnijmy, zaczęło się od inicjatywy powiatu ostrołęckiego po tym, jak inwestycja w szpryche kolejową CPK-Warszawa-Ostrołęka-Pisz Giżycko stanęła pod znakiem zapytania. Rezygnacji ze szprychy nr 3 w ramach CPK sprzeciwiają się samorządowcy z woj. mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. W ostrołęckim Starostwie Powiatowym z inicjatywy wicestarosty Artura Kozłowskiego odbyło się spotkanie, na którym samorządowcy zdecydowali o wystosowaniu petycji do premiera Donalda Tuska, by nie rezygnował z budowy tej szprychy.