eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Prezydent pytał: "Co robić?". I wymyślił! Jak będzie wyglądać walka z korkami?

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Jeszcze niedawno prezydent Ostrołęki pytał mieszkańców, co ma zrobić z korkami w mieście. I w końcu wymyślił...  Ogłoszono zapytanie cenowe na projekty stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego.

Miasto w środę 10 czerwca było mocno zakorkowane. Sytuację w mieście zauważył też prezydent Ostrołęki. Postanowił on zapytać ostrołęczan na Facebooku, co ma zrobić z problemem ogromnych korków.

W związku z tragiczną sytuacją na drogach czekam na Państwa propozycje co można z tym szybko zrobić ? Oddanie mostu nic nie zmieniło i jak Warszawa jedzie na Mazury to nawet Straż Miejska na Placu Bema i Policja na rondzie Siemowita niewiele daje

- napisał na Facebooku Łukasz Kulik (pisownia oryginalna).

Przypomnijmy, że w programie wyborczym Łukasza Kulika w 2018 roku znalazł się punkt "Trasy wylotowe bez korków". Brzmiał on następująco: "Zrealizujemy inwestycję polegające na przebudowie skrzyżowań ul. Stacha Konwy z ul. Słoneczną i Padlewskiego. Zmierzymy się z największym wyzwaniem, którym są korki przy wjeździe na rondo na ul. Warszawskiej. Przygotowaliśmy kilka tymczasowych rozwiązań związanych z poszerzeniem pasów drogowych i zmianą organizacji ruchu na Starym Mieście. Wprowadzimy je przed upływem roku".

Nie wiadomo, czy projekt stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego był wśród tych "tymczasowych rozwiązań", ale faktem jest, że ogłoszono zapytanie cenowe.

Co miałoby znaleźć się w projekcie?

  • opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego tj. od godz. 7.00 do godz. 9.00 oraz szczytu popołudniowego tj. od godz. 15.00 do godz. 17.00,
  • opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, obejmujący teren w granicach administracyjnych miasta Ostrołęki,
  • opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, obejmujący teren miasta Ostrołęki oraz teren poza granicami miasta.

Jak dowiadujemy się z zapytania, projekt stałej organizacji ruchu obejmujący teren miasta Ostrołęki oraz teren poza granicami miasta powinien obejmować wprowadzenie tablic informacyjnych na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki. W przypadku braku zgody organów zarządzających ruchem lub zarządców dróg poza granicami miasta Ostrołęki projekt powinien objąć wprowadzenie objazdu po drogach poza granicami miasta Ostrołęki.

Ewentualne wyłączenia z zakazów, określonych jednostek np.: Policji, Staży Pożarnej, Straży Granicznej, Służb Wojskowych, Służb Medycznych i innych, do uzgodnienia w trakcie opracowania dokumentacji. W pierwszej kolejności propozycje projektowe (koncepcję) należy uzgodnić z Zamawiającym. Projektant zobowiązany jest do osobistego stawiennictwa i udziału w uzgodnieniach i naradach projektowych na każde wezwanie Zamawiającego. Dokumentacje projektowe należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami, warunkami, wytycznymi, normami i zasadami wiedzy, uzyskując stosowne opinie i uzgodnienia. Projekt stałej organizacji ruchu w części poza granicami miasta powinien być zatwierdzony przez właściwe organy zarządzające ruchem na danej drodze

- czytamy w zapytaniu.

Oferty na wykonanie projektów można zgłaszać do 1 lipca, a jedynym kryterium ma być cena.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×