Jeszcze niedawno prezydent Ostrołęki pytał mieszkańców, co ma zrobić z korkami w mieście. I w końcu wymyślił... Ogłoszono zapytanie cenowe na projekty stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego.
Miasto w środę 10 czerwca było mocno zakorkowane. Sytuację w mieście zauważył też prezydent Ostrołęki. Postanowił on zapytać ostrołęczan na Facebooku, co ma zrobić z problemem ogromnych korków.
W związku z tragiczną sytuacją na drogach czekam na Państwa propozycje co można z tym szybko zrobić ? Oddanie mostu nic nie zmieniło i jak Warszawa jedzie na Mazury to nawet Straż Miejska na Placu Bema i Policja na rondzie Siemowita niewiele daje
- napisał na Facebooku Łukasz Kulik (pisownia oryginalna).
Przypomnijmy, że w programie wyborczym Łukasza Kulika w 2018 roku znalazł się punkt "Trasy wylotowe bez korków". Brzmiał on następująco: "Zrealizujemy inwestycję polegające na przebudowie skrzyżowań ul. Stacha Konwy z ul. Słoneczną i Padlewskiego. Zmierzymy się z największym wyzwaniem, którym są korki przy wjeździe na rondo na ul. Warszawskiej. Przygotowaliśmy kilka tymczasowych rozwiązań związanych z poszerzeniem pasów drogowych i zmianą organizacji ruchu na Starym Mieście. Wprowadzimy je przed upływem roku".
Nie wiadomo, czy projekt stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego był wśród tych "tymczasowych rozwiązań", ale faktem jest, że ogłoszono zapytanie cenowe.
Co miałoby znaleźć się w projekcie?
- opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego tj. od godz. 7.00 do godz. 9.00 oraz szczytu popołudniowego tj. od godz. 15.00 do godz. 17.00,
- opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, obejmujący teren w granicach administracyjnych miasta Ostrołęki,
- opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, obejmujący teren miasta Ostrołęki oraz teren poza granicami miasta.
Jak dowiadujemy się z zapytania, projekt stałej organizacji ruchu obejmujący teren miasta Ostrołęki oraz teren poza granicami miasta powinien obejmować wprowadzenie tablic informacyjnych na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki. W przypadku braku zgody organów zarządzających ruchem lub zarządców dróg poza granicami miasta Ostrołęki projekt powinien objąć wprowadzenie objazdu po drogach poza granicami miasta Ostrołęki.
Ewentualne wyłączenia z zakazów, określonych jednostek np.: Policji, Staży Pożarnej, Straży Granicznej, Służb Wojskowych, Służb Medycznych i innych, do uzgodnienia w trakcie opracowania dokumentacji. W pierwszej kolejności propozycje projektowe (koncepcję) należy uzgodnić z Zamawiającym. Projektant zobowiązany jest do osobistego stawiennictwa i udziału w uzgodnieniach i naradach projektowych na każde wezwanie Zamawiającego. Dokumentacje projektowe należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami, warunkami, wytycznymi, normami i zasadami wiedzy, uzyskując stosowne opinie i uzgodnienia. Projekt stałej organizacji ruchu w części poza granicami miasta powinien być zatwierdzony przez właściwe organy zarządzające ruchem na danej drodze
- czytamy w zapytaniu.
Oferty na wykonanie projektów można zgłaszać do 1 lipca, a jedynym kryterium ma być cena.