Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik powołał Gminne Biuro Spisowe, które koordynowało będzie lokalne działania związane z planowanym w tym roku Narodowym Spisem Powszechnym.
Powszechny spis ludności przeprowadzony będzie od 1 kwietnia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań będzie w pełni realizowany przy użyciu interaktywnego formularza spisowego dostępnego na stronie GUS. Obowiązkiem spisowym będą objęte:
- osoby fizyczne stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach i innych zamieszkanych pomieszczeniach nie będących mieszkaniami na terenie Polski, osoby fizyczne nie mające miejsca zamieszkania;
- mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania i inne zamieszkane pomieszczenia nie będące mieszkaniami.
Aby zapobiec sytuacji, w której zobowiązany do spisu mieszkaniec Polski nie ma możliwości dokonania samospisu (np. z powodu braku dostępu do urządzeń i Internetu), ustawa zobowiązuje następujące podmioty do udostępnienia odpowiedniego pomieszczenia i sprzętu do realizacji samospisu:
- urzędy statystyczne i pozostałe jednostki statystyki publicznej,
- urzędy wojewódzkie,
- urzędy obsługujące wójtów, burmistrzów, prezydentów miast oraz gminne jednostki organizacyjne.
Obecnie trwają prace organizacyjne i przygotowawcze do spisu. W Ostrołęce powołano Gminne Biuro Spisowe. Na jego czele stanął prezydent Łukasz Kulik, zastępcą przewodniczącego i jednocześnie osobą, która z ramienia urzędu kierowała będzie pracami całego zespołu została Aneta Gutowska-Grucelska (sekretarz miasta). W skład osobowy biura spisowego powołano także Katarzynę Darmochwał (koordynator gminny), Iwonę Renatę Suską, Karola Olszewskiego i Teresę Giers.