Ponad 1,2 kilometra będzie miała estakada biegnąca nad Narwią powstająca w ramach ostatniego odcinka trasy Via Baltica. Pewną jej częścią pojedziemy prawdopodobnie jeszcze w tym roku.
Ostatni realizowany obecnie odcinek słynnej trasy Via Baltica to około 13 kilometrowa obwodnica Łomży biegnąca od zachodniej strony tego miasta w kierunku Kolna. Przebiegać będzie m.in. nad doliną Narwi liczącą około 1200 metrów estakadą.
Na wykonywanym obecnie odcinku przewidziano trzy węzły komunikacyjne - Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ. Ponadto w projekcie znalazły się także chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ścieżki dla rowerzystów. Pomyślano również o przejściach dla zwierząt oraz urządzeniach ochronnych, takich jak ekrany dźwiękochłonne, osłony przeciwolśnieniowe, urządzenia oczyszczające. Cały odcinek będzie miał łącznie 16 różnego rodzaju obiektów inżynierskich.
Jak wynika z informacji inżyniera kontraktu obecny stopień zaawansowania pracy wynosi 50%, zaś środki finansowe przeznaczone na inwestycję wydatkowano już w około 60%. Zadanie to obejmuje również budowę jednojezdniowego odcinka DK-64 między węzłem Łomża Północ a Elżbiecinem o długości około 7 km. Ten odcinek dk-64 będzie miał jedną jezdnię z rondami w rejonie miejscowości Marianowo (na skrzyżowaniu z istniejącą dk-61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą dk-64).
Pewną częścią budowanej obwodnicy będzie można pojechać prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Taki termin zakłada kontrakt. Cała trasa ma być gotowa do użytkowania w 2025 roku.
Zobaczcie jak wygląda postęp prac.