Podczas konferencji prasowej na dworcu kolejowym w Ostrołęce padła ważna zapowiedź: PKP PLK już we wrześniu ma być gotowe do uruchomienia pociągów Ostrołęka - Olsztyn. Cztery pary pociągów zaoferować ma PKP Intercity.
Koleje Mazowieckie 11 czerwca uruchomią 8 par pociągów na trasie Ostrołęka-Chorzele. Obsługiwać je będą spalinowe szynobusy. Do końca roku bilet jednorazowy ma kosztować 4,20 zł, a miesięczny - 49 zł.
Linia kolejowa nr 35 na odcinku do Chorzel została zmodernizowana, pociągi osobowe mogą jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Przebudowano wiele stacji i przystanków kolejowych, 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 przepustów i 6 mostów. To wielka inwestycja, która wymagała dużego nakładu środków.
Pasażerowie zgłaszają jednak konieczność przedłużenia połączenia do Szczytna, a najlepiej do Olsztyna. Jak się okazuje, brakujący odcinek ma być wyremontowany już niedługo. Padła nawet konkretna deklaracja.
- Jako Polskie Linie Kolejowe ze środków własnych podjęliśmy się remontu i rozpoczęliśmy odcinek Chorzele-Szymany, w końcu uzyskaliśmy potwierdzenie, że będą przewoźnicy, którzy będą chcieli z tego odcinka korzystać. Zakładamy, że we wrześniu będziemy gotowi, żeby pociąg pojechał z Ostrołęki do Olsztyna. To istotne, tego słowa myślę, że na pewno dotrzymamy - powiedział w Ostrołęce prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Merchel zdradził, że PKP Intercity może zaoferować cztery pary pociągów "między Ostrołęką a Olsztynem i dalej". Resztę oferty mogliby uzupełnić lokalni przewoźnicy, ale...
- Dobrze by było, żeby przewoźnicy regionalni dogadali się, żeby pociągi z Ostrołęki nie jechały do Chorzel, a z Olsztyna też tylko do Chorzel i żeby ktoś pociągiem regionalnym musiał się przesiadać. A taka jest teraz wstępna oferta - dodał, apelując do marszałków Mazowsza oraz Warmii i Mazur o porozumienie w tej kwestii.