Ministerstwo infrastruktury chce, by uruchomione zostało połączenie kolejowe Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – Gdynia obsługiwane przez PKP Intercity - donosi "Rynek Kolejowy". To jednak plany na dość odległą przyszłość.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontuje odcinek Wielbark – Chorzele dla sprawnych i wygodnych podróży pociągiem. Podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między województwem warmińsko-mazurskim a mazowieckim. Po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji odcinka Chorzele – Ostrołęka pociągi ponownie połączą m.in. Olsztyn oraz Ełk z Ostrołęką. Wartość prac wyniesie 21 mln zł.
- Powrót pociągów na trasę, która połączy województwo warmińsko-mazurskie i mazowieckie to konkretny wymiar naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki takim inwestycjom po latach zaniedbań skutecznie łączymy Polskę i Polaków - wskazuje minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Na razie, po linii kolejowej nr 35 pociągi będą jeździć tylko do Chorzel. Od czerwca trasę obsługiwać będą Koleje Mazowieckie. Test wypadł okazale: pociąg turystyczny turkol.pl bez problemów dojechał i wrócił z Chorzel, wraz z pasażerami. Był to pierwszy pasażerski pociąg na tej trasie od 7931 dni.
Jeżeli wyremontowany zostanie brakujący odcinek, pociągi będą mogły jeździć na Mazury. Ale to nie ostatnie słowo, jakie jest planowane. Jak informuje "Rynek Kolejowy", cytując rzecznika Ministerstwa Infrastruktury, w planie transportowym przewidziane jest uruchomienie trzech par pociągów Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – Gdynia w perspektywie lat 2028-2029. Obsługiwać miałby je PKP Intercity. Wszystko zależy jednak od taboru i stanu linii 35 na północ od Chorzel.