Kuratorium Oświaty w Warszawie przeprowadzi kontrolę w ostrołęckim Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. T. Halika. To efekt naszego artykułu, w którym opisaliśmy postępowanie dyrektora szkoły Adama Ochenkowskiego.
Przypominamy. Sprawa dotyczyła Magdy i Julity. Obydwie pełnoletnie uczennice liceum pod koniec bieżącego roku szkolnego postanowiły zrezygnować z nauki w Haliku i przenieść się do innej szkoły. Niestety, dyrektor nie chciał wydać im dokumentów. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj: Uczennica o dyrektorze liceum im. Halika: „Chyba bardziej upokorzyć mnie nie mógł”.
Pytania o to, czy dyrektor może odmówić wydania dokumentów, wysłaliśmy również do kuratorium. Rzecznik prasowy Kuratorium Oświaty w Warszawie Andrzej Kulmatycki przesłał nam dziś odpowiedzi. Publikujemy je poniżej.
Dyrektor szkoły powinien wydać dokumenty uczniowi, jeżeli ten spełnił warunki zapisane w statucie szkoły oraz jeśli jest to zgodne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
W przypadku odmowy przyjęcia podania przez dyrektora szkoły, należy wysłać je pocztą listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Zostanie przeprowadzona kontrola doraźna w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego nad szkołą w celu wyjaśnienia sprawy.
Dziś dowiedzieliśmy się, że dyrektor wydał uczennicom dokumenty. Zrobił to w poniedziałek.
Po naszym artykule kuratorium skontroluje liceum T. Halika
Zobacz również
Uczennica o dyrektorze liceum im. Halika: „Chyba bardziej upokorzyć mnie nie mógł”
Pracownicy oskarżają Marka Blata, p.o. dyrektora WDI, o mobbing i zastraszanie!
Biedronka w Ostrołęce zwalnia pracowników. Będzie pikieta (WIDEO)
„Biedronka” odpowiada związkowcom w liście do naszej redakcji: „Będziemy zmuszeni podjąć kroki prawne” (WIDEO)
Studniówka 2011: Zobacz, jak bawili się uczniowie II SLO im. Toniego Halika (WIDEO, ZDJĘCIA)
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |