eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka nie odpuszcza w sprawie obwodnicy

REKLAMA
zdjecie 6189
Samorządy Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego wspólnie walczą o obwodnicę, która rozładuje nieustanny potok ciężarówek przejeżdżających przez miasto, fot. eOstrołęka.plSamorządy Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego wspólnie walczą o obwodnicę, która rozładuje nieustanny potok ciężarówek przejeżdżających przez miasto, fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Samorządy miasta i powiatu skierowały do Sławomira Nowaka, ministra transportu, wniosek o wprowadzenie  inwestycji „Budowy obwodnicy Miasta Ostrołęki” do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Wniosek został wsparty przez wojewodę mazowieckiego.

W uzasadnieniu wniosku samorządowcy podkreślają rosnące stale natężenie ruchu na drodze krajowej nr 61, zwłaszcza w przypadku tranzytu z krajów Europy zachodniej do Litwy, Łotwy i Estonii, a także ruchu turystycznego na Pojezierze Mazurskie. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln.

Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą niejednokrotnie dochodzi do 15%. Przez rondo im. Księcia Siemowita III w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku. Starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów kołowych, w najbardziej obciążony ruchem dzień pomiarów ilość samochodów ciężarowych dochodzi do 3,5 tys. co daje w przeliczeniu na rok prawie 1,3 mln.

W związku z tak dużym ruchem narażony jest na coraz większą destrukcję most na rzece Narwi, umiejscowiony w ciągu drogi krajowej nr 61. Efektem wykonanego przeglądu mostu jest analiza, która sugeruje wymianę obiektu, a jego remont możliwy jest jedynie w przypadku wyłączenia z ruchu tranzytowego. Podobnie oceniony został stan techniczny obiektu mostowego przez rzekę Omulew.

W piśmie skierowanym do ministra Nowaka czytamy też, że „wizja paraliżu komunikacyjnego jaki spotkać może w niedalekiej przyszłości miasto Ostrołękę i region północnego Mazowsza spowodowała podjęcie przez lokalne władze samorządowe szeregu działań zmierzających do usprawnienia ruchu drogowego, poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg i warunków życia mieszkańców, poprzez między innymi starania o budowę komunikacyjnego obejścia miasta Ostrołęki. Jako dowody tych starań wymienić można między innymi nasz wspólny wniosek o wpisanie obwodnicy miasta Ostrołęki do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015, powołanie i liczne spotkania grupy roboczej, wizyty u byłego Ministra Infrastruktury - Pana Cezarego Grabarczyka czy wreszcie wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej – jako wyjściowego dokumentu do planowanego obejścia miasta Ostrołęki. Dobrym znakiem jest również zaangażowanie władz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.”

Pod pismem złożyli podpisy wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, starosta powiatu ostrołęckiego Stanisław Kubeł oraz prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×