W świetle ostatnich aroganckich i skandalicznych pism, skierowanych do prezydenta Ostrołęki przez ministra transportu i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, nie należy załamywać rąk i warto zauważyć, że władza PO i PSL nie będzie trwała wiecznie.
Portal eOstroleka.pl jako jedyny zdecydował się na opublikowanie niezwykle istotnych dla przyszłości Ostrołęki dokumentów, które celowo zostały skierowane do prezydenta Janusza Kotowskiego w lipcu, tak aby jak najmniej zainteresowały opinię publiczną w naszym mieście. Zapewne pan poseł Andrzej Kania może liczyć na odrobinę mniej stresu - wiadomo - środek wakacji.
Trzeba jednak podkreślić, że sprawa dotyczy najistotniejszych spraw Ostrołęki i to na dziesięciolecia. Planowana inwestycja w elektrowni i rozbudowująca się właśnie celuloza to największe inwestycje w regionie, które mogą zapewnić rozwój miasta po roku 2020.
Niestety, mimo planowanego wielokrotnego zwiększenia ruchu samochodów ciężarowych, zgłaszanego przez wymienionych inwestorów, rządząca w Polsce koalicja PO-PSL nie chce zgodzić się na planowanie po roku 2015 budowy obwodnicy. Mimo deklaracji wkładu finansowego ze strony Ostrołęki i przedsiębiorstw, minister transportu nie zgadza się podjąć przed rokiem 2015 żadnych prac koncepcyjnych, nie zgadza się wydać na planowanie przyszłościowe ani grosza. Oczywiście można powiedzieć, że jest to decyzja zgodna z polityką PO-PSL, która zakłada już od roku 2008 wygaszanie inwestycji w Polsce wschodniej kosztem wielkich metropolii. Jednak na przykładzie Ostrołęki widać też coś jeszcze - ignorowanie przez rządzących największych (w tym prywatnych, zagranicznych) inwestorów. Dodatkowe dziesiątki a nawet setki tysięcy tirów rocznie utkną w gigantycznym korku aż do Różana.
To co w zamian proponuje minister to bezczelność posunięta do granic. Otóż Ostrołęce proponuje się dwa rozwiązania. Po pierwsze - jak napisał minister Jarmuziewicz do prezydenta Kotowskiego - miasto może dostać zgodę ministra i budować obwodnicę samo! Po drugie, proponuje się puścić ruch tirów przez plac Bema i ulicę Kilińskiego. Ciekawe, co o tym myśleć - arogancja, bezczelność czy głupota?
Jednak jest nadzieja. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie, wiecznie nie będziemy wysłuchiwać czczych opowieści polityków Platformy Obywatelskiej jak to dbają region, transport w Ostrołęce i w ogóle o świat.
Jeżeli Prawo i Sprawiedliwość wygra wybory, to powrócimy do inwestowania w Polskę wschodnią. Obwodnica zostanie wpisana w plany GDDKiA. Można zapytać skąd ta pewność? Przykłady z 2007 roku o tym świadczą. Podam tylko cztery pierwsze z brzegu: modernizacja drogi krajowej 61 z Różana do Pułtuska, rozpoczęcie realizacji i zabezpieczenie środków na budowę Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, decyzja o utworzeniu zakładu karnego w Przytułach wraz z przekazaniem środków na rozbudowę częściowo istniejących obiektów, utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej, która między innymi objęła tereny Story Enso.
Panowie z PO możecie błyszczeć jeszcze w TVN, ale tu, w Ostrołęce, taka arogancja nie przejdzie.
Arkadiusz Czartoryski
Czartoryski: „Jest nadzieja na obwodnicę Ostrołęki. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie”
Zobacz również
Rząd mówi „nie” dla obwodnicy Ostrołęki: „Przeżyjemy koszmar, miasto się zakorkuje”
„Genialny” pomysł GDDKiA: Tiry w Ostrołęce przez most Madalińskiego i Stare Miasto
Minister Infrastruktury odpowiada posłowi Czartoryskiemu ws. budowy obwodnicy Ostrołęki
Kuriozalny występ posła Kani w Radiu OKO: Jest przeciwko, czyli za
Co z obwodnicą Ostrołęki? „Nie tracimy nadziei” [VIDEO]
Wniosek o budowę obwodnicy Ostrołęki podpisany. Sprawdź różne warianty przebiegu (WIDEO)
Poseł Kania nie poniesie kary. Ale to jego partyjni koledzy zachowali twarz
Poseł Kania przeciwko pieniądzom na obwodnicę Ostrołęki: „Jestem zażenowany dwulicowością polityka PO”
Via Baltica: Nie ma pieniędzy na budowę trasy
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |