Wracamy do tematu Ostrołęckiej Spółdzielni Mieszkaniowej i dostarczanych lokatorom przesyłek o podwyżkach. Zarząd OSM wyjaśnił jak obecnie wygląda sytuacja z budzącymi obawę mieszkańców przesyłkami.
Przypomnijmy, w piątek informowaliśmy na łamach naszego serwisu o przesyłkach z podwyżkami, które zarząd OSM zaczął rozsyłać do mieszkańców. O sprawie poinformowali nas nasi Czytelnicy, którzy obawiali się odbierać przesyłki w związku z zagrożeniem epidemicznym. Obawy mieszkańców podzielili również pracownicy OSM, którzy na polecenie zarządu mieli dostarczać listy.
Interwencja Czytelnika: „OSM niepotrzebnie ryzykuje zdrowiem mieszkańców!”
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy zarząd spółdzielni. Poniżej odpowiedź, którą otrzymaliśmy dziś, tj. 25 marca.
„Dostarczenie pism informujących o podwyżkach opłat za lokale mieszkalne stało się koniecznością, z uwagi na znaczne podwyżki opłat za dostarczane ciepło do budynków Spółdzielni, wprowadzone od 1 marca 2020r. przez ENERGA Ciepło Ostrołęka Spółka z o.o.
Każda zmiana wysokości opłat za lokale – zgodnie z art. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z 15.12.2000r. (tj. Dz.U..2018, poz.845 z późn.zm.) wymaga skutecznego jej doręczenia, które może nastąpić poprzez pisemne potwierdzenie na liście doręczeń lub przesyłką pocztową poleconą.
Dotychczas stosowaną formą doręczeń korespondencji do mieszkań było zlecanie ich doręczenia podmiotom gospodarczym świadczącym usługi w zakresie utrzymania porządku i czystości, jednakże ze względu na nadzwyczajne okoliczności związane z zagrożeniem epidemiologicznym, wszystkie w/w podmioty odmówiły realizacji zlecenia. Mając na uwadze powyższe, Spółdzielnia wybrała możliwie najbezpieczniejszą formę dostarczenia pism poprzez zlecenie tej usługi firmie zewnętrznej, która miała dostarczyć pisma w sposób bezpieczny i nie stwarzający zagrożenia, tj. z użyciem masek, rękawic ochronnych i środków dezynfekujących.
Sytuacja zagrożenia epidemicznego ulegała dynamicznym zmianom, a w dniu 20.03.2020r. Premier ogłosił stan epidemii. W ślad za tym, sytuacja w zakresie doręczeń również uległa zmianie i w poniedziałek (23.03.2020r.) Zarząd podjął decyzję o doręczeniu omawianej korespondencji przesyłkami poleconymi.
Ponadto, informujemy i zapewniamy, że Ostrołęcka Spółdzielnia Mieszkaniowa prowadzi normalną obsługę mieszkańców, a wdrożone od 11.03.2020r. działania mają na celu zminimalizowanie ryzyka ewentualnej infekcji.
Jednocześnie, prosimy o ograniczenie wizyt w biurach Spółdzielni do załatwiania spraw koniecznych, a zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego w trakcie załatwiania spraw prosimy o zachowanie odpowiedniego dystansu od pracowników i innych osób.
Ze swojej strony, w trosce o wzmożoną higienę wymaganą zaistniałą sytuacją epidemii, Spółdzielnia podjęła w dniu 23.03.2020r. decyzję o znaczącym zwiększeniu częstotliwości czyszczenia i dezynfekcji elementów budynków mieszkalnych i administracyjnych – a w szczególności: kaset domofonów przy wejściach, klamek, poręczy, oparć, włączników ogólnych, kabin dźwigów osobowych.
W tej niewątpliwie bardzo trudnej sytuacji społecznej, Spółdzielnia apeluje do swoich mieszkańców o prawdziwą solidarność i dobrosąsiedzką wzajemną pomoc.
Korzystając z możliwości przesłania informacji do mieszkańców Ostrołęckiej Spółdzielni Mieszkaniowej, uprzejmie prosimy o maksymalne korzystanie z linii telefonicznych:
- Biuro Zarządu przy ul.gen.J.Hallera 13 - 29 766 63 81, 29 766 63 82
- Administracja przy ul.gen.J.Hallera 13A – 29 766 69 33
- Administracja przy ul. H.Sienkiewicza 3 – 29 764 55 32
jak również poprzez skrzynkę e-mailową: sekretariat@osm-ostroleka.pl”