Pozytywny skutek odniosły starania samorządu o wpisanie obwodnicy Ostrołęki do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”. W dokumencie opublikowanym po zakończeniu konsultacji znalazło się także nasze miasto.
Dokument nakreśla ogólne kierunki rozwoju transportu w Polsce.
Przypomnijmy, że w styczniu bieżącego roku Prezydent Janusz Kotowski zwrócił się do Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o ujęcie w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 inwestycji istotnych dla funkcjonowania miasta, regionu i północno-wschodniej Polski.
W liście zawarto trzy propozycje, w tym budowę obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta, przebudowę linii kolejowej Tłuszcz – Warszawa oraz budowę wałów przeciwpowodziowych wzdłuż rzek Narew i Omulew na terenie miasta i powiatu ostrołęckiego. Są to zdaniem samorządu miasta najistotniejsze inwestycje związane z poprawą infrastruktury komunikacyjnej oraz stanu bezpieczeństwa mieszkańców miasta i powiatu. Przypomnijmy, że w inicjatywę budowy obwodnicy Ostrołęki zaangażowane były od kilku lat samorządy powiatu i miasta oraz władze wojewódzkie.
Pomysł wsparły też dwa największe ostrołęckie zakłady Stora Enso i Energa Elektrownie SA. Dzięki zdecydowanym staraniom samorządu miasta w rządowych dokumentach pojawił się pierwszy konkretny zapis otwierający drogę do budowy tak potrzebnej Ostrołęce obwodnicy. O nowych rozwiązaniach drogowych informuje portal Rynek Infrastruktury.
Obwodnica Ostrołęki wpisana do Strategii Rozwoju Transportu
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |