Istnieje szansa by w najbliższym czasie powstał trzeci most na Narwi w Ostrołęce. Według wstępnego planu nowy most połączyłby tzw mini obwodnicę miasta z drogą krajową nr 61 i drogą wojewódzką nr 544.
Budowa nowego, trzeciego mostu możliwa byłaby w ramach środków pochodzących z uruchamianego programu Regionalnego Instrumentu Terytorialnego dla miasta Ostrołęki. Przeprawa mostowa rozpoczynałaby się od ronda „Łupaszki”, przebiegałaby przez Narew na wysokości osiedla Łęczysk i wiodłaby do skrzyżowania ulic Goworowskiej i mini obwodnicy Ostrołęki, czyli ulicy Bohaterów Warszawy.
- Budowa trzeciego mostu w Ostrołęce jest niezwykle ważną inicjatywą. Oczywiście nie rozwiąże to wszystkich problemów komunikacyjnych i nie spowoduje, że jednocześnie przestaniemy walczyć o prawdziwą obwodnicę Ostrołęki, ale rzecz jest godna uwagi, zwłaszcza, że pojawia się szansa pozyskania środków zewnętrznych. Bardzo cieszy współpraca już na etapie składania wniosku z starostą powiatowym i wójtami kilku gmin okolicznych gmin. Jeśli pomysł uda nam się zrealizować jestem przekonany, że tak mieszkańcy Ostrołęki jak i powiatu odczują, że warto było podjąć starania – powiedział nam Janusz Kotowski, prezydent Ostrołęki.
Wspólne działania w realizacji tego projektu podjęły samorząd Ostrołęki, Starostwo Powiatowe oraz gminy Olszewo Borki, Rzekuń, Baranowo i Goworowo. Budowa nowej przeprawy mostowej mogłaby być wiodącym działaniem w ramach RIT.
- Wszelkie koncepcje i starania, które dotyczą budowy kolejnej przeprawy przez Narew na wysokości miasta Ostrołęki i gminy Olszewo Borki są jak najbardziej trafione i sensowne. Obecnie jest zbyt wcześnie by mówić o tym czy jest to możliwe do realizacji czy nie, ponieważ w tym temacie musi się wypowiedzieć instytucja zarządzająca tymi środkami. Wtedy też będziemy wiedzieli, czy pomysł ma szansę na realizację czy też nie – powiedział Krzysztof Szewczyk, wójt gminy Olszewo Borki.
W środę, 8 stycznia wiceprezydent Ostrołęki, Paweł Stańczyk złożył w Urzędzie Marszałkowskim projekt pod nazwą „Poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności potencjału Mazowsza poprzez budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 544 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Ostrołęki i gmin partnerskich”. Jeśli projekt uzyska akceptację zarządu województwa będzie realizowany w latach 2014 – 2017.
- Jest to tak naprawdę początek długiej drogi do realizacji najważniejszej w moim przekonaniu inwestycji drogowej w naszym regionie. Mam nadzieję, że zakończy się ona sukcesem ukazując doskonałą formę współpracy na płaszczyźnie samorządu miasta, powiatu i kilku partnerskich gmin – powiedział nam Paweł Stańczyk, wiceprezydent Ostrołęki.
Mechanizm RIT jest skierowany do miast regionalnych: Radomia, Płocka i subregionalnych: Siedlec, Ostrołęki i Ciechanowa oraz ich obszarów funkcjonalnych, jako ośrodków istotnych dla rozwoju województwa mazowieckiego ze względu na pełnienie ważnych funkcji społeczno-gospodarczych. Istotą RIT jest promowanie podejścia terytorialnego w zarządzaniu rozwojem. Podstawą realizacji RIT jest współpraca, dlatego samorządy chcące realizować RIT są zobligowane do zawiązania dowolnej formy partnerstwa np. stowarzyszenia, związku międzygminnego, porozumienia międzygminnego lub podpisanie listu intencyjnego w celu realizacji wspólnych zamierzeń.
Będzie trzeci most na Narwi w Ostrołęce?
Zobacz również
Uwaga! Utrudnienia w ruchu na rondzie Siemowita. Mosty będą zablokowane?
Ostrołęka: Ruch na rondzie Siemowita przywrócony. Oba mosty przejezdne [VIDEO, ZDJĘCIA]
Prezes OSTRADY: "W prezencie pod choinkę dla użytkowników remontujemy najbardziej newralgiczny obiekt dla miasta"
Ostrołęka: Chaos komunikacyjny w mieście. Policja kieruje ruchem. OSTRADA samowolnie podjęła prace remontowe! [AKTUALIZACJA, ZDJĘCIA]
Ostrołęka: Cztery propozycje inwestycji na liście do wsparcia z UE [ZDJĘCIA]
Obwodnica Ostrołęki: Wojewoda za czy przeciw?
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |