Ruszył kolejny etap przygotowań do budowy blisko 14-kilometrowej obwodnicy Ostrołęki w ciągu DK53. - Do Wójta Gminy Olszewo-Borki złożyliśmy wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego przez organ postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy - informuje GDDKiA. To jedna z dziewięciu mazowieckich obwodnic realizowanych w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Wybór wariantu optymalnego
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. Przeprowadzone zostały dwie akcje informacyjne. Wszystkie uwagi i opinie do zaproponowanych rozwiązań wariantowego poprowadzenia trasy zostały przez projektanta przeanalizowane i w miarę możliwości wprowadzone do dokumentacji.
- We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Olszewo-Borki wskazaliśmy jako preferowany wariant 1 (kolor błękitny) - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
14 km nowej trasy
Wybrany wariant preferowany o długości ok. 14 km przebiega przez teren gmin Olszewo-Borki i Lelis. Przyszła trasa będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzeł i sześć skrzyżowań z drogami krajowymi nr 53 i 61, drogą wojewódzką nr 544, drogami powiatowymi oraz droga gminną.
Co dalej
Firmie Multiconsult Polska, która wykonuje dokumentację projektową, pozostało uszczegółowienie rozwiązań technicznych oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego Wójt Gminy Olszewo-Borki wyda decyzję środowiskową. Termin zakończenia umowy jest zależy od wydania decyzji środowiskowej. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, który w systemie "Projektuj i buduj" zrealizuje inwestycję.