Konsultacje dotyczące przebiegu „szprychy” CPK nr 3 Ostrołęka - Łomża - Giżycko wchodzą w decydującą fazę. W czerwcu w Ostrołęce spotkanie z mieszkańcami. Mamy do wyboru 4 warianty przebiegu linii kolejowej do dworca w naszym mieście.
Dziś w Łomży zorganizowano śniadanie prasowe, które było zapowiedzią kolejnego etapu konsultacji społecznych dotyczących budowy linii kolejowej z Ostrołęki do Giżycka.
Spółka CPK jest w zaawansowanej fazie przygotowań studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla ok. 140-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 29: Ostrołęka – Łomża – Giżycko. Jest to kluczowy fragment linii nr 29, czyli tzw. szprychy nr 3, który znajduje się na terenie trzech województw: mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. W poniedziałek, 16 maja, rusza II etap konsultacji społecznych.
Pierwszym realizowanym odcinkiem linii będzie Ostrołęka-Łomża. Ma powstać do 2027 r. Czas przejazdu na tym odcinku to 15 minut. Do Warszawy dostaniemy się z Ostrołęki w godzinę. Po zakończeniu inwestycji planowanych jest 8 kursów dziennie do stolicy i z powrotem.
Odcinek Ostrołęka - Łomża to jest pierwszy odcinek, który będzie realizowany, tak wynika z naszego harmonogramu do końca 2027 roku. Natomiast drugi odcinek z Łomży do Giżycka to jest perspektywa roku 2033.
- mówi Konrad Majszyk, Rzecznik prasowy spółki CPK.
W Ostrołęce spotkanie zaplanowano na 3 czerwca 2022 r (mała pomyłka w materiale wideo). Celem jest doprecyzowanie czterech wariantów, a następnie rekomendacja wariantu inwestorskiego, który będzie elementem wniosku o decyzję środowiskową.
Pociągi pasażerskie na planowanej linii mają się poruszać z prędkością do 250 km/h (lekkie pociągi towarowe: do 120 km/h). Ponadto na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych.