eOstroleka.pl
Ostrołęka, TYLKO U NAS

Centralny Port Komunikacyjny a Ostrołęka. Znak zapytania przy linii kolejowej do Giżycka

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Co dalej z Centralnym Portem Komunikacyjnym? - to pytanie pada coraz częściej w przestrzeni publicznej. Zapytaliśmy spółkę CPK, jakie są plany dotyczące planowanej linii kolejowej Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko w ramach tzw. szprychy CPK. Okazuje się, że skończono audyt, a rekomendacje trafić mają do premiera. Jakie? Tego spółka na razie nie ujawnia.

CPK dotyczy też Ostrołęki

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. hektarów ma powstać port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Spółka Centralny Port Komunikacyjny jest własnością Skarbu Państwa.

Po zmianie władzy centralnej pojawiły się informacje o możliwej rezygnacji z inwestycji lub jej mocnego okrojenia. A w ramach całej inwestycji są też plany budowy nowych linii kolejowych, w tym tej z Ostrołeki do Giżycka, przez Łomżę i Pisz. 

- Dobiegają nas niepokojące informacje o planach rezygnacji z CPK - napisał do nas pan Tomasz. Nasz czytelnik podkreśla, że szybka kolej w ramahc CPK to szansa na cywilizacyjny skok dla Ostrołęki i naszego regionu. Apeluje też do parlamentarzystów z regionu, by włączyli się aktywnie w walkę o CPK poprzez m.in. debaty i petycje.

Znaki zapytania ws. CPK. Co z linią kolejową Ostrołęka-Giżycko?

Zapytaliśmy spółkę Centralny Port Komunikacyjny, jakie działania podjęte zostały do tej pory w celu budowy linii Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko; czy dokonano wyboru wariantu inwestorskiego, który miał być dokonany w czwartym kwartale 2023 r.; na jakim etapie obecnie są działania związane z linią z Ostrołęki do Giżycka i czy te prace wciąż trwają oraz jakie są plany spółki CPK dotyczące linii.

Jak poinformowało nas biuro prasowe CPK, w marcu zakończono prace studialne, w ramach, których wykonano Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla budowy linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko.

Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że z końcem marca spółka CPK zakończyła audyt wewnętrzny i przekazała raporty z audytów do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK.

- Zgodnie z deklaracjami Biuro Pełnomocnika przekaże swoje rekomendacje Prezesowi Rady Ministrów w sprawie dalszych decyzji kierunkowych programu inwestycyjnego CPK. Dotyczy to również realizacji podprogramu kolejowego CPK w tym akceptacji rekomendacji płynących z etapu prac studialnych dla linii kolejowej nr 29 Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko wraz z wyborem wariantu inwestorskiego - poinformowało nas biuro prasowe CPK.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×