Dwumiesięcznik kolejowy "Z Biegiem Szyn" zajął się tematyką... darmowej komunikacji miejskiej w Ostrołęce. To rozwiązanie, które wprowadzone zostało jeszcze w poprzedniej kadencji samorządu, a popierane również przez obecną władzę, nazywa "darmową porażką".
Jak czytamy w dwumiesięczniku "Z Biegiem Szyn", problemem transportu w Ostrołęce jest nieprzejrzysta siatka połączeń: liczące 52 tys. mieszkańców miasto jest obsługiwane przez aż 18 linii, z których część ma wijące się przebiegi. Trasy wielu linii kończą się w centrum miasta, co wymusza przesiadki przy przejazdach między dzielnicami. Problem w tym, że najczęściej kursujące linie jeżdżą maksymalnie jeden-dwa razy na godzinę, ale są też takie, które kursują tylko dwa-trzy razy na dobę. W weekendy na części ulic komunikacja w ogóle nie funkcjonuje.
– Wprowadzając nieodpłatne przejazdy, dokonano źle rozumianej optymalizacji i ograniczono ofertę komunikacji miejskiej – mówi Bartosz Jakubowski, ekspert ds. transportu publicznego z Klubu Jagiellońskiego i autor internetowej audycji Węzeł Przesiadkowy.
Dwumiesięcznik "Z Biegiem Szyn" z artykułem o Ostrołęce pobrać można tutaj (1,88 MB).
"Z Biegiem Szyn": Darmowa porażka w Ostrołęce
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Jesteśmy waszą stolicą. Poseł Czartoryski o Ostrołęce i sąsiednich gminach [WIDEO]
Komunikacja darmowa, pasażerów mniej. Dlaczego nie korzystamy z autobusów MZK?
Znamy nowy rozkład jazdy MZK!
To już pewne. Znamy OSTATECZNĄ datę wprowadzenia nowego rozkładu MZK!
Wraca dawny rozkład jazdy MZK!
Prezydent zdradził, kiedy może zostać przywrócony poprzedni rozkład MZK
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |