Coraz mniej ostrołęczan decyduje się korzystać z komunikacji miejskiej, choć jest ona darmowa. Tak wynika z danych, które ujawnił serwis transport-publiczny.pl. Jeżeli porównamy 2016 rok (kiedy były jeszcze bilety) i 2018 rok (bez biletów), to liczba użytkowników autobusów MZK spadła o 700 tysięcy w skali roku.
Wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej ogłoszono we wrześniu 2017 roku. Ówczesny prezydent Janusz Kotowski zrobił to na pikniku MZK. Za wprowadzeniem darmowej komunikacji byli także radni. 28 października 2017 roku zaczęła obowiązywać darmowa komunikacja, z nowym rozkładem jazdy.
Niestety, nowy rozkład nie przypadł do gustu ostrołęczanom. Połączeń było mniej, autobusy kursowały dużo rzadziej, co sprawiało, że wygodniej było jeździć własnym pojazdem lub korzystać z taksówek. Wprowadzona w lutym 2019 roku zmiana rozkładu jazdy niewiele poprawiła. Nadal spada liczba użytkowników komunikacji miejskiej, choć nie trzeba już płacić za bilety.
- Dane pokazują, że z komunikacji miejskiej korzysta coraz mniej pasażerów. W 2016 roku było to 1,8 mln osób. Rok później – w którym pod koniec wprowadzono bezpłatne przejazdy – już tylko 1,35 mln osób. W 2018 roku – czyli pełny rok bez biletów – zaledwie 1,1 mln osób - czytamy w serwisie transport-publiczny.pl.'
Jak myślicie - dlaczego autobusami MZK jeździ mniej ludzi, niż w przeszłości? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.
Komunikacja darmowa, pasażerów mniej. Dlaczego nie korzystamy z autobusów MZK?
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |