eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

- Składamy stanowczy protest przeciwko przebiegowi magistrali kolejowej Rail Baltika. Uważamy, że trasa taj magistrali powinna przebiegać przez Ostrołękę i Łomżę- mówi Wiesław Stypiński, radny Miasta Ostrołęka. Kolejny raz interesy regionu kurpiowskiego zostają ignorowane mimo korzystnych dla tak zwanego wariantu ostrołęckiego trasy międzynarodowej.
Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×