- Składamy stanowczy protest przeciwko przebiegowi magistrali kolejowej Rail Baltika. Uważamy, że trasa taj magistrali powinna przebiegać przez Ostrołękę i Łomżę- mówi Wiesław Stypiński, radny Miasta Ostrołęka. Kolejny raz interesy regionu kurpiowskiego zostają ignorowane mimo korzystnych dla tak zwanego wariantu ostrołęckiego trasy międzynarodowej.
Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.
Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |