eOstroleka.pl
Region,

Ruszyła budowa węzła w Knurowcu. Szybciej dojedziemy z Ostrołęki do Warszawy

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Ruszyła przebudowa drogi ekspresowej S8, w tym kluczowego dla mieszkańców Ostrołęki węzła Knurowiec. O inwestycję ostrołęccy parlamentarzyści zabiegali od 2014 roku.

17 lutego 2016 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. umowę na budowę 16 kilometrowego odcinka drogi krajowej S8 (od węzła „Poręba” w okolicach Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej).

W ramach inwestycji, która ma być zrealizowana do końca 2018 roku zaplanowano budowę 7 węzłów pozwalających na sprawne włączanie się do ruchu oraz opuszczanie drogi ekspresowej. Dla mieszkańców naszego powiatu kluczowy będzie węzeł w Knurowcu, zlokalizowany dokładnie w tym miejscu, gdzie obecnie kierowcy podróżujący z Warszawy zjeżdżają w kierunku Ostrołęki do miejscowości Długosiodło.

Budowa węzła w Knurowcu wcale nie była jednak oczywista. Przypomnijmy, że w 2014 roku GDDKiA podjęła zaskakującą decyzję o wycofaniu się z realizacji tej części planowanej inwestycji. Według przedstawionego projektu, kierowcy z Ostrołęki mieli włączać się do drogi ekspresowej dopiero w oddalonej o 5 km Trzciance, do której prowadziłaby droga lokalna oraz dwa nowo wybudowane wiadukty. Istniało duże ryzyko, że w okresach wzmożonego weekendowego ruchu węzeł Trzcianka będzie stał w korkach, co najbardziej odczuliby właśnie mieszkańcy powiatu ostrołęckiego.

O budowę kluczowego węzła w Knurowcu od dawna zabiegali ostrołęccy parlamentarzyści. 11 lutego 2014 roku z inicjatywy posła Arkadiusza Czartoryskiego w ostrołęckim Ratuszu spotkali się samorządowcy, parlamentarzyści, a także przedstawiciele GDDKiA. Podczas spotkania poseł Czartoryski poinformował zebranych, że mimo licznych pism, które spływają od różnych podmiotów i jednostek popierających budowę węzła w Knurowcu, GDDKIA zdecydowała się z niej wycofać. Swoją decyzję tłumaczono małym natężeniem ruchu, które, jak się okazało, było badane zimą w środku tygodnia, kiedy ruch rzeczywiście nie jest duży.

- To budzi mój ogromny niepokój. Wiadomo, że największe natężenie ruchu jest w piątkowe i niedzielne popołudnia, szczególnie wiosną, latem i wczesną jesienią, kiedy Warszawa wyjeżdża na Mazury i wraca z Mazur. Niestety, smutny fakt jest taki, że północno-wschodnie Mazowsze jest białą plamą komunikacyjną – mówił poseł Czartoryski.

Rezultatem spotkania było wystosowanie do Ministerstwa Infrastruktury pisma apelującego o włączenie węzła w Knurowcu do planu rozbudowy drogi ekspresowej S8. Ostatecznie dzięki osobistemu zaangażowaniu parlamentarzystów i samorządowców dyrekcja GDDKiA zmieniła zdanie i włączyła węzeł w Knurowcu do planu inwestycji. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich ostrołęckich kierowców. Po zrealizowaniu całej inwestycji skróci się czas przejazdu, a także znacznie wzrośnie komfort podróży do i z Warszawy.

Jak widać na zdjęciach, w miejscu w którym do końca 2018 roku ma powstać węzeł Knurowiec, trwają już intensywne prace drogowe.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×