Ruszyła przebudowa drogi ekspresowej S8, w tym kluczowego dla mieszkańców Ostrołęki węzła Knurowiec. O inwestycję ostrołęccy parlamentarzyści zabiegali od 2014 roku.
17 lutego 2016 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. umowę na budowę 16 kilometrowego odcinka drogi krajowej S8 (od węzła „Poręba” w okolicach Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej).
W ramach inwestycji, która ma być zrealizowana do końca 2018 roku zaplanowano budowę 7 węzłów pozwalających na sprawne włączanie się do ruchu oraz opuszczanie drogi ekspresowej. Dla mieszkańców naszego powiatu kluczowy będzie węzeł w Knurowcu, zlokalizowany dokładnie w tym miejscu, gdzie obecnie kierowcy podróżujący z Warszawy zjeżdżają w kierunku Ostrołęki do miejscowości Długosiodło.
Budowa węzła w Knurowcu wcale nie była jednak oczywista. Przypomnijmy, że w 2014 roku GDDKiA podjęła zaskakującą decyzję o wycofaniu się z realizacji tej części planowanej inwestycji. Według przedstawionego projektu, kierowcy z Ostrołęki mieli włączać się do drogi ekspresowej dopiero w oddalonej o 5 km Trzciance, do której prowadziłaby droga lokalna oraz dwa nowo wybudowane wiadukty. Istniało duże ryzyko, że w okresach wzmożonego weekendowego ruchu węzeł Trzcianka będzie stał w korkach, co najbardziej odczuliby właśnie mieszkańcy powiatu ostrołęckiego.
O budowę kluczowego węzła w Knurowcu od dawna zabiegali ostrołęccy parlamentarzyści. 11 lutego 2014 roku z inicjatywy posła Arkadiusza Czartoryskiego w ostrołęckim Ratuszu spotkali się samorządowcy, parlamentarzyści, a także przedstawiciele GDDKiA. Podczas spotkania poseł Czartoryski poinformował zebranych, że mimo licznych pism, które spływają od różnych podmiotów i jednostek popierających budowę węzła w Knurowcu, GDDKIA zdecydowała się z niej wycofać. Swoją decyzję tłumaczono małym natężeniem ruchu, które, jak się okazało, było badane zimą w środku tygodnia, kiedy ruch rzeczywiście nie jest duży.
- To budzi mój ogromny niepokój. Wiadomo, że największe natężenie ruchu jest w piątkowe i niedzielne popołudnia, szczególnie wiosną, latem i wczesną jesienią, kiedy Warszawa wyjeżdża na Mazury i wraca z Mazur. Niestety, smutny fakt jest taki, że północno-wschodnie Mazowsze jest białą plamą komunikacyjną – mówił poseł Czartoryski.
Rezultatem spotkania było wystosowanie do Ministerstwa Infrastruktury pisma apelującego o włączenie węzła w Knurowcu do planu rozbudowy drogi ekspresowej S8. Ostatecznie dzięki osobistemu zaangażowaniu parlamentarzystów i samorządowców dyrekcja GDDKiA zmieniła zdanie i włączyła węzeł w Knurowcu do planu inwestycji. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich ostrołęckich kierowców. Po zrealizowaniu całej inwestycji skróci się czas przejazdu, a także znacznie wzrośnie komfort podróży do i z Warszawy.
Jak widać na zdjęciach, w miejscu w którym do końca 2018 roku ma powstać węzeł Knurowiec, trwają już intensywne prace drogowe.
Ruszyła budowa węzła w Knurowcu. Szybciej dojedziemy z Ostrołęki do Warszawy
Zobacz również
Bezpieczniej w powiecie przasnyskim
Miasto chce rozbudować "stary most" na Narwi
OPZZ: Ozusowanie umów-zleceń oznacza wyższe emerytury
W regionie ciechanowskim zapowiada się dobry rok
Będzie wniosek starosty ostrołęckiego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich
Powiat złoży wnioski do PROW
Kolejna inwestycja drogowa na Mazowszu
Jutro sesja Rady Powiatu w Ostrołęce [PORZĄDEK OBRAD]
Budżet Ostrołęki uchwalony bez sprzeciwu [ZDJĘCIA, WIDEO]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |