Ostatni pociąg pasażerski na linii nr 35 mogliśmy zobaczyć w czerwcu 2001 roku. W 2022 roku mamy doczekać się kolejnych połączeń ze Szczytnem. Jak odbudowa linii nr 35 wygląda w liczbach? Zapowiada się efektownie, a przede wszystkim - efektywnie.
Wczoraj w Ostrołęce ogłoszono podpisanie umowy na przebudowę linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Szczytna, na odcinku do Chorzel. Pisaliśmy o tym
w naszym serwisie.
- Z efektów Krajowego Programu Kolejowego korzysta coraz więcej osób. To modernizacja i gruntowna przebudowa nie tylko szlaków o znaczeniu międzynarodowym, ale też mniejsze inwestycje, o znaczeniu lokalnym. Dzisiaj podpisujemy umowę na modernizację odcinka Ostrołęka-Chorzele. W wyniku wieloletnich zaniedbań nie mogą po niej jeździć pociągi pasażerskie. Zmieniamy to, przywracamy kolej Polakom. Walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Ministerstwo infrastruktury poinformowało, że projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
Inwestycja w liczbach:
- 4 stacje;
- 4 przystanki;
- 57 km linii kolejowej;
- 35 przejazdów kolejowo-drogowych;
- 6 mostów;
- 14 przepustów;
- 19 rozjazdów;
- 1 lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym, które znajdować się będzie w Ostrołęce;
Zakończenie robót planowane jest w 2022 roku.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.