Przeciętne zatrudnienie w Urzędzie Miasta Ostrołęki w 2021 roku wyniosło 240,9 etatów - wynika z raportu o stanie miasta za ubiegły rok. Nowych pracowników udało się znaleźć w 60 procentach naborów.
Najnowsze zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego w Urzędzie Miasta wydane zostało pod koniec maja. Wynika z niego, że wielkość zatrudnienia w etatach, w poszczególnych wydziałach, referatach i biurach Urzędu Miasta Ostrołęki ogółem wynosi 263,05 etatów i przedstawia się następująco :
1. Kierownictwo Urzędu - 4
2. Wydział Organizacji i Kadr - 8
3. Wydział Obsługi Urzędu i Mieszkańców - 25,50
4. Wydział Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - 30
5. Wydział Informatyki - 7
6. Wydział Uprawnień Komunikacyjnych - 16
7. Wydział Planowania i Zintegrowanego Rozwoju - 8
8. Wydział Budownictwa - 7,80
9. Wydział Gospodarki Nieruchomościami - 11
10. Wydział Geodezji i Kartografii - 10
11. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - 13
12. Wydział Oświaty - 10
13. Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - 10
14. Wydział Działalności Gospodarczej - 7
15. Wydział Inwestycji i Drogownictwa - 16,50
16. Wydział Koordynacji Projektów i Zamówień Publicznych - 8
17. Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - 8
18. Referat Kultury, Sportu i Turystyki - 7
19. Biuro Rady Miasta - 5
20. Biuro Ewidencji Ludności - 7
21. Biuro Prawne - 5,50
22. Biuro Kontroli i Skarg - 2
23. Biuro Audytu Wewnętrznego - 1,50
24. Biuro Ochrony Danych Osobowych - 2
25. Urząd Stanu Cywilnego - 7
26. Straż Miejska Ostrołęki - 17
27. Pion Ochrony Informacji Niejawnych - 0
28. Archiwum Zakładowe - 7
29. Stanowiska samodzielne - 2,25
Znane są też już dane dotyczące zatrudnienia w Urzędzie Miasta w całym 2021 roku.
Urząd Miasta. Przeciętne zatrudnienie w 2021 r.
Przeciętne zatrudnienie w 2021 r. w Urzędzie Miasta Ostrołęki (bez osób przebywających na urlopach bezpłatnych) wyniosło 262,45 etatów. Natomiast przeciętne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty, pracowników opłacanych z zakładu pracy wyniosło 240,90 (pozostali pracownicy otrzymywali świadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych).
Wśród zatrudnionych, wg stanu na dzień 31 grudnia 2021 r., było 15 osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w tym: 2 osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności, 6 osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności i 7 osób o lekkim stopniu niepełnosprawności.
Z raportu o stanie miasta wynika, że w 2021 r. przeprowadzono 40 naborów na stanowiska urzędnicze. W wyniku przeprowadzonych konkursów zostały zatrudnione 24 osoby.