eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Powiat ostrołęcki: Droga szersza, bezpieczniejsza i uroczyście oddana [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 480
fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęcefot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA

To było bardzo ważne wydarzenie dla społeczności Milewa Wielkiego, Milewa Łosi oraz Choroman, patrząc na frekwencję podczas oficjalnego otwarcia przebudowanej drogi. Remiza OSP, w której spotkali się mieszkańcy, goście, władze powiatu oraz gmin Troszyn i Czerwin była pełna.

Przebudowa odcinków Piski - Choromany - Dąbek oraz Zamość - Gostery - granica województwa  trwała od sierpnia 2016 r. do czerwca 2017 r. W sumie było to ponad 6,5 km drogi. Wykonawcą była Ostrada. Wartość prac  wyniosła 3.127.691,96 zł w tym: koszt przebudowy drogi Piski - Choromany - Dąbek to 3.009.866,08 zł, koszt  odcinka do granicy województwa - 117.825,88 zł.

-  Jesteśmy obszarem dosyć biednym, gdybyśmy mieli liczyć tylko na własne środki - wójtowie, czy powiat, to byłoby ich zdecydowanie  za mało. Jeśli chcemy się porywać na większe zadania, to musimy pozyskiwać pieniądze z zewnątrz. I tak się złożyło, że na obie drogi nam się to udało - mówił starosta Stanisław Kubeł. - Chcę  podziękować samorządom gminy Troszyn i Czerwin, że potrafią  patrzeć  szerzej. Dzięki temu przygotowaliśmy dobre wnioski, co zaprocentowało.  Udało się na przebiegu przez miejscowości, w Milewie, w Choromanach nie tylko przebudować drogę, ale także wprowadzić rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Tu, gdzie projektant w konsultacji z gminami uznał, że należy to zrobić.  Czujemy niedosyt jeśli chodzi o Piski, ale jedna strona chodnika została  już zakontraktowana, a radny Jan Wiśniewski pilnuje, by i drugą wykonać. Jest na to szansa przy okazji inwestycji w Czerwinie.

Starosta mówił też o zjeździe na Piski w kontekście budowy Via Baltiki. Chodzi o  węzeł Śniadowo. - Jeździłem wielokrotnie do Warszawy w tej sprawie, pisaliśmy z samorządami pisma, o to by była możliwość wjazdu na Via Balticę z drogi w Piskach - wspomniał o kulisach, dodając:  -Węzeł włączeniowy ma oczywiście dobre, ale i złe strony.  Należy się spodziewać, że natężenie ruchu między Piskami, Troszynem a Ostrołęką wzrośnie. Starosta nadmienił, że powiat rozpoczął rozmowy, ale jeszcze  bez prac projektowych. - Wyobrażam sobie, że ta droga powinna mieć przynajmniej 8,5 m szerokości, może 9 m -  z rozwiązaniami dla pieszych.  A mówiąc o planach inwestycyjnych, wspomniał: - Zastanawiamy się  czy nie poprawić dróg na Kleczkowo oraz czy nie połączyć bardziej z Troszynem  Laskowca. I powalczyć w przyszłości  o szersze, 8-metrowe drogi. Drogi główne, które  umożliwią poruszanie się z nieco większą prędkością, ale i bezpieczniej - tłumaczył starosta. - A w przyszłym roku, jeśli uda nam się w tym roku rozliczyć z dotacji mostowej, planujemy przebudowę 9 mostów na trasie Grodzisk-Suchcic - od Suchcic w stronę Goworowa i połączyć ścieżką rowerową z Goworowem. Namawiamy zarządców dróg krajowych i wojewódzkich, żeby włączyli się  w budowę ścieżek. I w tej chwili jest zdecydowanie  lepszy klimat ku temu – przekonywał.

Raz jeszcze podziękował wszystkim, którzy wspierali inwestycję w gm. Troszyn, przyznając: - Mieliśmy z wicestarostą, który jest szefem komisji odbiorczej,  trochę uwag. Były poprawki, ale jedno jest pewne - nowa droga,  nawet z uwagami, jest lepsza od starej drogi.

Wicestarosta Krzysztof Parzychowski od siebie dodał: - Chciałby podziękować samorządowi gminy Troszyn, panu wójtowi, radnym - za pośrednictwem przewodniczącego. Za wysiłek i trud inwestycyjny, którego gmina się podjęła, bo 1 mln 300 tys. zł to bardzo duże pieniądze dla gminy, której dochody nie są zbyt wysokie. Cieszę się, że wójt widzi potrzebę inwestowania w infrastrukturę drogową, zwłaszcza na terenach, gdzie produkuje się dużo mleka.  Mieszkańcom za wyrozumiałość, za to, że nie robili żadnych problemów. Współpraca była konstruktywna. Chciałbym od razu wytłumaczyć dlaczego tak późno zadanie było realizowane. Przetarg  przez powiat był ogłoszony i rozstrzygnięty  wcześnie. Jednak to wykonawca dyktuje warunki. A ten zabrał się do pracy późno. Dziękuję także wójtowi gm. Czerwin, który także pomaga nam w naszych powiatowych inwestycjach.

Wójt  Troszyna Edwin Mierzejewski także podkreślił  bardzo duże zaangażowanie mieszkańców, którzy aktywnie uczestniczyli w wielu pracach pomocniczych.

Odnosząc się z kolei do zastrzeżeń technicznych przy budowie drogi, potwierdził słowa wicestarosty:

- Nie jest już tak jak dawniej, kiedy rynek należał do zamawiającego. Dziś mamy rynek wykonawców. Owszem, biorą roboty, ale często ich nie wykonują, albo robią to byle jak. Co też nastręcza nam wielu problemów, żeby w efekcie to co sobie zakontraktowaliśmy, móc potem odebrać.

Wójt Mierzejewski również  odniósł się  do powstającego węzła Śniadowo przy Via Baltice. Zapewnił, że gmina myśli perspektywicznie. - Chcemy zbudować ciąg drogowy od węzła włączeniowego aż do Ostrołęki. Myślimy o tym od 2012 roku i w planach zagospodarowania przestrzennego gminy mamy ujęte korytarze, które będą tzw. obwodnicami - Troszyna, ewentualnie rozważymy przejście przez Chrostowo. Byłyby to drogi nawet nie o standardzie dróg powiatowych, a wojewódzkich - dodał. A odnosząc się do otwieranej uroczyście drogi, powiedział:

- Mam nadzieję, że mieszkańcy są z niej zadowoleni, a ksiądz proboszcz nie pożałuje wody święconej, by droga była  przede wszystkim bezpieczna. I oto prosimy, żeby  nie było tak, że im lepsze drogi, tym więcej mamy na nich nieszczęść.

Drogę poświęcił proboszcz parafii w Piskach, ks. Krzysztof Chorchel. Po czym nastąpiło przecięcie wstęgi. W imieniu mieszkańców dziękował za inwestycję sołtys Bogdan Szabłowski.

- Dziękujemy za spełnienie naszych próśb i uwzględnienie naszych potrzeb. Droga z pewnością ułatwi komunikację, a chodnik zapewni bezpieczeństwo.  

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×