Dziś w ostrołęckim ratuszu podpisano umowę na dofinansowanie budowy południowej obwodnicy miasta. Wydarzenie to - historyczne i strategiczne dla całej lokalnej społeczności - skomentował obecny podczas uroczystości poseł Mariusz Popielarz: “To symbol nowej ery w rozwoju miasta”.
To wydarzenie o historycznym znaczeniu dla całego regionu, które symbolizuje nowy etap w rozwoju miasta. W ceremonii uczestniczyli przedstawiciele lokalnych władz, marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik, członkini zarządu województwa Janina Ewa Orzełowska oraz liczni samorządowcy z powiatu ostrołęckiego. Polski parlament reprezentował poseł ziemi ostrołęckiej, Mariusz Popielarz.
Budowa południowej obwodnicy Ostrołęki to przełomowa inwestycja, która diametralnie zmieni układ komunikacyjny miasta oraz regionu. Od lat mieszkańcy i przedsiębiorcy zmagali się z problemem zatłoczonego centrum oraz niewydolnej infrastruktury drogowej. Nowa trasa, w tym most na rzece Narew, rozwiąże te trudności, przyczyniając się do dynamicznego rozwoju Ostrołęki i całej północno-wschodniej części Mazowsza.

Południowa obwodnica Ostrołęki – inwestycja na miarę XXI wieku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Mieszkańcy Ostrołęki czekali na tę inwestycję od dziesięcioleci. Południowa obwodnica miasta, wraz z nowym mostem na Narwi, stanie się jednym z najważniejszych przedsięwzięć drogowych w historii…
Poseł Mariusz Popielarz podkreślił, że projekt ten to nie tylko znaczną poprawa komfortu podróży dla mieszkańców, ale także impuls dla gospodarki regionu.
“Budowa południowej obwodnicy Ostrołęki to przełomowa inwestycja, która na trwałe zmieni układ komunikacyjny miasta i regionu. Od lat mieszkańcy oraz przedsiębiorcy borykali się z problemem zatłoczonego centrum i niewydolnej infrastruktury drogowej. Nowa trasa, w tym most na Narwi, rozwiąże te trudności, przyczyniając się do dynamicznego rozwoju Ostrołęki oraz całej północno-wschodniej części Mazowsza.
Historyczne znaczenie tej inwestycji wynika nie tylko z jej skali, ale także z wpływu, jaki wywrze na gospodarkę regionu. Po raz pierwszy w historii Mazowsza samorząd województwa przeznaczył rekordową kwotę 75 milionów złotych na rozwój infrastruktury drogowej. Tak duże wsparcie finansowe świadczy o strategicznym znaczeniu projektu i jego dalekosiężnych konsekwencjach. Nowoczesna obwodnica nie tylko ułatwi codzienne podróże mieszkańców, ale także przyciągnie nowych inwestorów i poprawi warunki dla rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.
Warto podkreślić, że infrastruktura drogowa odgrywa kluczową rolę w budowaniu potencjału gospodarczego i społecznego regionów. Budowa obwodnicy Ostrołęki wpisuje się w szerszy kontekst modernizacji sieci drogowej w Polsce i ma szansę stać się impulsem do dalszych inwestycji na Mazowszu. W perspektywie najbliższych lat może to skutkować większą liczbą miejsc pracy, rozwojem usług oraz poprawą jakości życia mieszkańców.
Dzisiejsze decyzje w zakresie infrastruktury drogowej kształtują przyszłość kolejnych pokoleń. Południowa obwodnica Ostrołęki to symbol nowej ery w rozwoju miasta – krok w stronę nowoczesności, lepszej mobilności i gospodarczej stabilności całego regionu.”
powiedział nam poseł Popielarz.