eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Podsumowanie projekty „Praktyczny uczeń” [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 480
fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęcefot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA

W roku szkolnym 2015/2016 trzy szkoły powadzone przez powiat ostrołęcki zrealizowały w partnerstwie projekt miesięcznych staży zagranicznych dla swoich uczniów.

W zagranicznych stażach udział wzięli uczniowie trzech placówek: Zespołu Szkół Powiatowych w Łysych, Zespołu Szkół Powiatowych im. Ks. Adama Bargielskiego w Myszyńcu i Zespołu Szkół Powiatowych im. Papieża Jana Pawła II w Czerwinie.

Do dwóch andaluzyjskich miast, Kordoby i Grenady, wyjechało 21 uczniów z ZSP w Myszyńcu, kształcących się w zawodzie technik ochrony środowiska i technik informatyk, 12 uczniów z ZSP w Łysych i 11 uczniów z ZSP w Czerwinie, kształcących się w zawodzie technik agrobiznesu. Łącznie w projekcie uczestniczyło 44 uczniów i uczennic. Staże odbywały się u lokalnych pracodawców w dwóch terminach: listopad –grudzień 2015 i styczeń-luty 2016 i trwały 4 tygodnie.

Uczniowie z zawodu technik agrobiznesu zaznajamiali się z zasadami uprawy roślin w klimacie śródziemnomorskim i hodowlą bydła w gospodarstwach ekologicznych, uczniowie z zawodu technik ochrony środowiska zapoznali się z hiszpańskim podejściem do ochrony środowiska, systemami recyklingu i segregacji odpadów, a uczniowie z zawodu technik informatyk poznali nowe metody pracy, oprogramowanie komputerowe oraz architekturę sieci opartą a Print serwerach i systemie Linux. Po godzinach pracy i w weekendy uczestnicy zwiedzali i podziwiali piękno andaluzyjskiej ziemi. Zwiedzono Grenadę, gdzie podziwiano piękne widoki ze starówki Albayzin i Alhambrę; Kordobę i jej meczet - katedrę, Malagę, gdzie spacerowano po morskiej promenadzie i Sewillę z jej labiryntem uliczek i jedną z piękniejszych katedr.

Przed wyjazdem uczestnicy projektu otrzymali solidne przygotowanie – uczestniczyli w kursie języka hiszpańskiego i zajęciach przybliżających historię i kulturę Hiszpanii.

W kwietniu br. z pompą zakończono realizację projektu – uczniowie i nauczyciele przygotowali konferencję podsumowującą projekt, na której zaprezentowano osiągnięcia uczniów i nabyte umiejętności zawodowe, na potwierdzenie których, uczniowie otrzymali certyfikaty, honorowane we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Przy udziale wszystkich uczestników, chętnych uczniów szkół, nauczycieli, przedstawicieli pracodawców, powiatowego i wojewódzkiego urzędu pracy, licznych przedstawicieli samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, przedstawicieli partnera, dyrektorów szkół zawodowych z regionu oraz zwykłych mieszkańców zaprezentowano rezultaty i przebieg projektu i wymieniono się doświadczeniami.

Odzwierciedleniem realizacji projektu były następujące rezultaty:
dzięki realizacji projektu aż 3 placówki oświatowe podniosły jakość i wszechstronność kształcenia,
15 uczennic i 29 uczniów ww. placówki podniosło dotychczasowe i nabyło nowe umiejętności zawodowe,
15 uczennic i 29 uczniów podniosło swoje umiejętności językowe i społeczne,
ponad 90% uczestników i uczestniczek osiągnęło rozwój osobowości (przyznają oni, że wzrosło ich poczucie własnej wartości, pewności siebie, samodzielności itd.)
ponad 90% uczestników i uczestniczek twierdzi, że są gotowi świadomie i swobodnie wybrać swoje miejsce zamieszkania i pracy.

Projekt jest bliźniaczym projektem do projektu „Staże zawodowe bez granic”, realizowanego przez Zespół Szkół Powiatowych w Baranowie.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×