Pociągi dalekobieżne w Ostrołęce już w 2024 roku? Taki pomysł trafił właśnie do Ministerstwa Infrastruktury. Jeżeli zostałby zrealizowany, przyniósłby przełom w połączeniach dalekobieżnych przez nasze miasto.
Pasjonaci kolei, tworzący stronę "Linia kolejowa nr 35 Ostrołęka - Szczytno" na Facebooku, zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury z ciekawym pomysłem, który może przynieść Ostrołęce połączenie dalekobieżne w kierunku Olsztyna i Białegostoku. W piśmie czytamy:
W drugiej połowie 2024 roku ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej nr 38 na odcinku Białystok-Osowiec. Jeżeli organizacja prac uniemożliwi uruchamianie bezpośrednich pociągów w ciągu Białystok-Ełk-Olsztyn-Gdańsk/Gdynia/Szczecin i konieczne będzie zapewnienie na początkowym odcinku autobusowej komunikacji zastępczej, jedynym logicznym rozwiązaniem będzie zamówienie wszystkich kursów trasą objazdową Białystok-Łapy-Ostrołęka-Szczytno-Olsztyn-Gdańsk/Gdynia/Szczecin. Taka metoda pozwoli w szczególności na zapewnienie niezakłóconego dostępu do transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych, a także umożliwi bezproblemowy przejazd z rowerami oraz wózkami dziecięcymi. Skazanie wyżej wymienionych grup podróżnych przez kilka lat na niemożliwość przemieszczania się po tak ważnym ciągu komunikacyjnym w naszej opinii jest niedopuszczalne.
Do resortu infrastruktury trafiła także propozycja, by przeanalizować zasadność dodatkowych postojów, m.in. w Ostrołęce. - Oprócz osób korzystających do tej pory z omawianego połączenia, dodatkową grupę podróżnych zapewnią z pewnością studenci z okolic Ostrołęki w dużej mierze dojeżdżający na uczelnie w Olsztynie, Białymstoku czy Trójmieście - podkreślono.
Sytuacja mogłaby dotyczyć np. pociągu Intercity "Rybak" z Białegostoku do Szczecina.
To pomysł, z którego mogliby się ucieszyć podróżni z Ostrołęki. W dodatku możliwy do zrealizowania, ponieważ jeszcze w tym roku planowane są przez PKP PLK prace na brakującym odcinku wyremontowanej linii nr 35. Po dokonaniu odpowiedniego remontu, nie będzie przeszkód, by pociągi jeździły do Szczytna i dalej do Olsztyna. Do Chorzel linia jest w idealnym stanie, świeżo po gruntownej modernizacji. Od czerwca 2023 r. pojadą tam pociągi Kolei Mazowieckich.
Pozostaje tylko czekać na odpowiedź resortu infrastruktury i... kto wie, może też szybciej na pociągi Intercity? Wszak, jak informował niedawno "Rynek Kolejowy", cytując rzecznika Ministerstwa Infrastruktury, w planie transportowym przewidziane jest uruchomienie trzech par pociągów Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – Gdynia w perspektywie lat 2028-2029.