eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pociąg… do makulatury

REKLAMA
zdjecie 5509
REKLAMA

Z Ostravy do Ostrołęki, 523 km, 3 dni, 1000 t makulatury. 13 stycznia zamiast 50 tirów jadących przez miasto i stary most do Stora Enso przyjechał pierwszy pociąg z makulaturą.

Oszczędzamy przeciążone polskie drogi. Oszczędzamy środowisko.

Prywatna lokomotywa, 23 prywatne wagony - Czesi potrafią! Z koleją polską jest trochę trudniej…

„Stora Enso posiada infrastrukturę do obsługi transportu kolejowego, utrzymujemy bocznicę, mamy niezbędną infrastrukturę, jesteśmy przygotowani i chętnie korzystalibyśmy z tego rodzaju transportu częściej, szczególnie, że posiadamy też stałe kierunki wysyłki np. port w Gdyni ” – mówi Michał Gawrych dyrektor łańcucha dostaw.

Każdego dnia do Stora Enso dostarczane jest 2000 do 3 000 ton makulatury, to  jest 100 do 150 tirów dziennie… albo tylko 2 – 3 pociągi. A zużycie makulatury w ostrołęckiej papierni rośnie. W roku 2012 zużyto 207 tys. ton,  a w roku 2013, po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej nr 5 zużycie się podwoiło i wyniosło 414 tys. ton. Docelowo zużywane będzie około 600 tys. ton makulatury rocznie.

Mierzenie wilgotności makulaturyMierzenie wilgotności makulatury
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×