eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Plany rządu: Ostrołęka bez ekspresowych i pospiesznych linii kolejowych. Opozycja komentuje

REKLAMA
zdjecie 4998
zdjecie 4998
REKLAMA
zdjecie 4998

Politycy opozycji nie szczędzą krytyki planom rządu dotyczącym Horyzontalnego Rozkładu Jazdy. Ostrołęka, niestety, została w nim wykluczona z linii ekspresowych czy pospiesznych.

Kilka dni temu Horyzontalny Rozkład Jazdy, czyli projekt przygotowywany przez resort infrastruktury, CPK, PLK i CUPT we współpracy z UTSK wszedł w fazę konsultacji ze społeczeństwem i branżą. HRJ to koncepcja pasażerskich połączeń kolejowych opartych na stałych liniach komunikacyjnych tworzących cykliczny, przejrzysty i zapewniający wygodne przesiadki rozkład jazdy.

- Celem jest wypracowanie siatki połączeń przyjaznej dla pasażera, opartej na prognozach ruchu osób, analizach przepustowości infrastruktury kolejowej i skonsultowanej ze społeczeństwem, organizatorami transportu, potencjalnymi przewoźnikami i branżą transportową. Będzie ona podstawą dla opracowania nowego planu transportowego ministra właściwego ds. transportu dla przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych na okres od grudnia 2030 r. do grudnia 2040 r. W związku z wygaśnięciem obecnie obowiązującej umowy ramowej na świadczenie usług publicznych w międzywojewódzkim i międzynarodowym transporcie kolejowym między Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity S.A., zgodnie z zasadami IV pakietu kolejowego (unijne regulacje dot. organizacji rynku przewozów pasażerskich) od grudnia 2030 r. wchodzi obowiązek przetargowego wyboru operatora świadczącego przewozy dalekobieżne o charakterze służby publicznej. Oprócz tego zachodzi potrzeba zwymiarowania potrzebnej przepustowości linii kolejowych także dla przewozów komercyjnych, tj. wykonywanych przez przewoźników bez dotacji ze strony państwa - poinformowano.

Niestety, w HRJ nie ma dobrych wieści dla Ostrołęki. Naszego miasta nie ma na liście linii ekspresowych czy pospiesznych. Zauważają to również politycy opozycji.

"Szprycha nr 3 według zapowiedzi rządu Mateusza Morawieckiego miała połączyć miasta Giżycko i Pisz oraz biec przez znajdującą się na Podlasiu Łomżę do Ostrołęki. Obecnie, nie tylko nie będzie tej wyczekiwanej inwestycji, ale również nie ma żadnego alternatywnego planu na poprawę komunikacji zbiorowej w tej części województwa poprzez budowę nowych lokalnych linii" - zwraca uwagę Janusz Cieszyński.

- Uśmiechnięta Polska napluła Płocczanom i mieszkańcom Ostrołęki w twarz. W obecnym projekcie taniej podróbki Centralnego Portu Komunikacyjnego Płocka ani Ostrołęki nie obejmie ani linia ekspresowa, ani nawet pospieszna - dodaje Adam Bielan.

- Pomimo, że w Ostrołęce jest poseł i z Trzeciej Drogi i z Platformy Obywatelskiej, obecny rząd napluł Ostrołęce i naszemu regionowi w twarz - czytamy we wpisie na lokalnym koncie PiS.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
wrzesień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
 16  17  18  19  20  21 dk22
dk23  24  25  26 dk27 dk28 dk29
dk30  1  2  3  4  5  6
×