eOstroleka.pl
Ostrołęka,

PKP PLK: Wrócą pociągi z Ostrołęki do Szczytna! Brakujący odcinek przejdzie remont

REKLAMA
zdjecie 5509
fot. PKP PLKfot. PKP PLK
REKLAMA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontują odcinek Wielbark – Chorzele dla sprawnych i wygodnych podróży pociągiem. Podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji Chorzele – Ostrołęka pociągi ponownie połączą m.in. Olsztyn oraz Ełk z Ostrołęką. Wartość prac wyniesie 21 mln zł, które pochodzą ze środków budżetowych PLK S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały prace remontowe, dzięki którym będzie istniała możliwość przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wielbark – Chorzele. To pozwoli na uruchomienie składów pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką, a w efekcie przywrócenie kolejowego połączenia między województwami.

Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace na trasie Wielbark – Chorzele obejmą wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 kilometrach linii. Uporządkowana zostanie zieleń w bliskim sąsiedztwie linii.

Podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo – drogowych, na których PLK S.A. zwiększą poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami.

Po realizacji zadania pociągi pokonają odcinek Wielbark – Chorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni sprawny i płynny przejazd w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planuje się z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku.

Docelowo planuje się dokonać modernizacji całego odcinka, w tym budowę urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli sterować nimi z LCS Szczytno i zwiększyć przepustowość odcinka Chorzele – Szymany, a tym samym i całej linii Ostrołęka – Szczytno.

Powrót kolei także na trasie Chorzele – Ostrołęka

Remont trasy Wielbark – Chorzele będzie kontynuacją realizowanych przez PLK S.A. prac związanych z poprawą dostępności mieszkańców regionu do kolei na styku województwa warmińsko – mazurskiego i mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały nowy tor do sprawnych podróży na blisko 60-kilometrowym odcinku Ostrołęka – Chorzele. Gotowe są już perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka.

W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowane zostały nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad Narwią oraz 6 mniejszych mostów, 14 przepustów, 4 przejścia dla małych zwierząt. W połowie 2023 r., po 22 latach, na linii Ostrołęka – Chorzele będą mogły jeździć pociągi.

Źródło: PKP PLK

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×