Mieszkanka powiatu ostrołęckiego padła ofiarą oszustwa po zamieszczeniu ogłoszenia o sprzedaży choinki w sieci. Niedługo po publikacji skontaktowała się z nią osoba podająca się za pracownika banku, która zaoferowała „pomoc” w aktywacji usługi związanej z realizacją ogłoszenia oraz weryfikacją danych.
Rzekomy konsultant przekonał kobietę, że do zakończenia procesu niezbędne będzie podanie kodów BLIK – narzędzia wykorzystywanego do szybkich transakcji płatniczych i wypłat gotówki w bankomatach. Nieświadoma zagrożenia kobieta udostępniła aż 8 kodów BLIK, co poskutkowało wypłatą blisko 25 tysięcy złotych z jej konta bankowego.
Sprawą zajmuje się obecnie Komenda Miejska Policji w Ostrołęce, która prowadzi śledztwo mające na celu ustalenie sprawcy oszustwa oraz wyjaśnienie wszystkich okoliczności zdarzenia.
Policja ponownie apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas realizacji transakcji online oraz udostępniania poufnych danych. Przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie kodów BLIK ani innych informacji umożliwiających dostęp do konta. W przypadku podejrzanych telefonów czy wiadomości należy niezwłocznie przerwać kontakt i skontaktować się bezpośrednio z infolinią banku.