Oszust przejął komunikator 52-letniej mieszkanki powiatu ostrołęckiego, ale to jej znajomy stracił pieniądze. W podobny sposób oszukanych zostało już wiele osób.
We wtorek, 3 września policjanci z Ostrołęki otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa na szkodę mieszkańca powiatu ostrołęckiego. Sprawę zgłosiła 52-letnia kobieta, której ktoś przejął konto na jednym z portali społecznościowych. Oszust rozesłał do osób z jej listy kontaktowej prośbę o pilną pożyczkę.
Niestety jeden z jej znajomych zamiast zadzwonić do niej i się upewnić, czy rzeczywiście potrzebuje ona pieniędzy przelał za pośrednictwem kodu do szybkiej płatności kwotę 800 złotych.
- informuje nadkomisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod do szybkiej płatności, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa!
Prośby oszustów są różne - na leki, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Dlatego warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.
Co radzi policja? Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z internetu:
- Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
- Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
- Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
- Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.