Radna Magdalena Jaworowska (PiS) zaapelowała do prezydenta Ostrołęki o podjęcie działań w sprawie tzw. szprychy CPK, która miała przechodzić przez Ostrołękę, ale plany te mają być zweryfikowane przez obecny rząd.
Trzecia szprycha CPK miała połączyć miasta Giżycko, Pisz i biec przez Łomżę do Ostrołęki, a dalej do Warszawy i CPK. Niedawno ta inwestycja stanęła pod znakiem zapytania, gdyż premier Donald Tusk poinformował, że rząd rezygnuje z koncepcji budowy linii kolejowych do CPK. Poinformowano natomiast o tzw. koncepcji "Y", czyli linia kolei dużych prędkości, łącząca Warszawę z Łodzią, a następnie w okolicy Sieradza rozgałęziająca się w kierunku Poznania i Wrocławia. W dodatku Ostrołęki nie ma na mapie pospiesznych czy ekspresowych linii w Horyzontalnym Rozkładzie Jazdy.
Plany rządu: Ostrołęka bez ekspresowych i pospiesznych linii kolejowych. Opozycja komentuje
Politycy opozycji nie szczędzą krytyki planom rządu dotyczącym Horyzontalnego Rozkładu Jazdy. Ostrołęka, niestety, została w nim wykluczona z linii ekspresowych czy pospiesznych.…
W ocenie radnej Magdaleny Jaworowskiej, powinien zadziałać samorząd.
- Zwracam się z prośbą o podjęcie działań i wystąpienie z apelem do rządu oraz parlamentarzystów z naszego regionu ws. rządowych planów odejścia od realizacji połączenia kolejowego Warszawa — Ostrołęka — Łomża — Giżycko, w ramach centralnego portu komunikacyjnego i związanej z nią budową sieci szybkiej kolei. To bardzo ważna inwestycja, która zapewni naszym mieszkańcom , przedsiębiorcom oraz turystom niezawodnego połączenia kolejowego ze stolicą Polski i Centralnym Portem Komunikacyjnym. Pozytywnie wpłynie na nasz region, umożliwi dojazd w krótkim czasie do miejsc pracy oraz miejsc turystycznych. Stanowisko w tej sprawie przyjęła również Rada Miejska w Łomży na wniosek Prezydenta - napisała radna Jaworowska w interpelacji do prezydenta Ostrołęki. Do sprawy wrócimy po udzieleniu odpowiedzi.