Już za kilka tygodni rozpoczną się generalne przeglądy wszystkich mostów znajdujących się w Ostrołęce w tym przede wszystkim tzw „Starego mostu”. Kontrola ma za zadanie określenie nośności użytkowej m.in. będącego w opłakanym stanie mostu w ciągu DK-61 na trasie Warszawa-Białystok.
Obecnie samorząd Ostrołęki wystosował zapytanie cenowe do kilku wykonawców tego typu przeglądów. Są wśród nich Politechnika Gdańska czy Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
- W ramach zamówienia wykonawca będzie miał za zadanie przedstawienie szacunkowych kosztów przebudowy lub generalnego remontu mostu na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61 w celu dostosowania tegoż obiektu do istniejącego obciążenia ruchem, obowiązujących przepisów i norm oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych – powiedział naszej redakcji wiceprezydent Ostrołęki Paweł Stańczyk.
W ostatnim czasie w ramach remontu ulicy Warszawskiej i Mostowej przeprowadzono również remont nawierzchni i dylatacji mostu przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 61. Przeprowadzony remont nie tylko poprawił równość jezdni lecz również szczelność nawierzchni co zredukowało negatywny wpływ wód opadowych na konstrukcję tego obiektu.
- Przeglądy podstawowe obiektów mostowych w granicach administracyjnych miasta Ostrołęki przeprowadzane są corocznie i przez różnych wykonawców tych przeglądów obiekty te podobnie są oceniane. W moim przekonaniu najlepszym i jednocześnie kompleksowym rozwiązaniem problemów drogowych na naszych mostach jest budowa obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta – informuje wiceprezydent Stańczyk. - Podstawowym warunkiem przystąpienia do realizacji tego zamierzenia jest wpisanie go do Programu Budowy Dróg Krajowych. W ostatnim czasie pojawiło się „światełko w tunelu”, gdyż Ostrołęka - po latach działań władz miasta, szeregu instytucji tj. spółki Stora Enso Poland i Energa Elektrownie Ostrołęka, Wojewoda Mazowiecki, władze powiatu i gmin – wreszcie znalazła się na liście, wprawdzie rezerwowej ale jest to jednak pewien postęp - dodaje Paweł Stańczyk
W związku z rozbudową zakładu i budową nowej maszyny papierniczej firma Stora Enso Poland S.A. poinformowała o możliwym zwiększeniu natężenia ruchu pojazdów ciężarowych dojeżdżających do zakładu po drogach krajowych o około 110 000 rocznie. Ze wzrostem natężenia ruchu na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki będzie wiązać się również planowana, ale wstrzymana, budowa bloku energetycznego o mocy 1000 MW realizowana przez Energa Elektrownie Ostrołęka.
Jeszcze przed budową zakładu Story Enso całodobowe pomiary ruchu pojazdów na drodze krajowej nr 61 wskazywały na bardzo duże obciążenie dróg krajowych w granicach miasta Ostrołęki. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln. Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą przekracza 10% i niejednokrotnie dochodzi do 15%.
Przeprowadzono również pomiary ruchu na rondzie im. Księcia Siemowita III. Wyniki przedstawiają się następująco: przez rondo w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku, starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów.
Ostrołęka: „Stary most” do gruntownego przeglądu
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |