eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka: „Stary most” do gruntownego przeglądu

REKLAMA
zdjecie 480
"Starym mostem" w Ostrołęce jeździ rocznie 11 milionów fot. eOstrołęka.pl"Starym mostem" w Ostrołęce jeździ rocznie 11 milionów fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Już za kilka tygodni rozpoczną się generalne przeglądy wszystkich mostów znajdujących się w Ostrołęce w tym przede wszystkim tzw „Starego mostu”. Kontrola ma za zadanie określenie nośności użytkowej m.in. będącego w opłakanym stanie mostu w ciągu DK-61 na trasie Warszawa-Białystok.

Obecnie samorząd Ostrołęki wystosował zapytanie cenowe do kilku wykonawców tego typu przeglądów. Są wśród nich Politechnika Gdańska czy Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

- W ramach zamówienia wykonawca będzie miał za zadanie przedstawienie szacunkowych kosztów przebudowy lub generalnego remontu mostu na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61 w celu dostosowania tegoż obiektu do istniejącego obciążenia ruchem, obowiązujących przepisów i norm oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych – powiedział naszej redakcji wiceprezydent Ostrołęki Paweł Stańczyk.
W ostatnim czasie w ramach remontu ulicy Warszawskiej i Mostowej przeprowadzono również remont nawierzchni i dylatacji mostu przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 61. Przeprowadzony remont nie tylko poprawił równość jezdni lecz również szczelność nawierzchni co zredukowało negatywny wpływ wód opadowych na konstrukcję tego obiektu.

- Przeglądy podstawowe obiektów mostowych w granicach administracyjnych miasta Ostrołęki przeprowadzane są corocznie i przez różnych wykonawców tych przeglądów obiekty te podobnie są oceniane. W moim przekonaniu najlepszym i jednocześnie kompleksowym rozwiązaniem problemów drogowych na naszych mostach jest budowa obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta – informuje wiceprezydent Stańczyk. - Podstawowym warunkiem przystąpienia do realizacji tego zamierzenia jest wpisanie go do Programu Budowy Dróg Krajowych. W ostatnim czasie pojawiło się „światełko w tunelu”, gdyż Ostrołęka - po latach działań władz miasta, szeregu instytucji tj. spółki Stora Enso Poland i Energa Elektrownie Ostrołęka, Wojewoda Mazowiecki, władze powiatu i gmin – wreszcie znalazła się na liście, wprawdzie rezerwowej ale jest to jednak pewien postęp - dodaje Paweł Stańczyk

W związku z rozbudową zakładu i budową nowej maszyny papierniczej firma Stora Enso Poland S.A.  poinformowała o możliwym zwiększeniu natężenia ruchu pojazdów ciężarowych dojeżdżających do zakładu po drogach krajowych o około 110 000 rocznie. Ze wzrostem natężenia ruchu na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki będzie wiązać się również planowana, ale wstrzymana,  budowa bloku energetycznego o mocy 1000 MW realizowana przez Energa Elektrownie Ostrołęka.

Jeszcze przed budową zakładu Story Enso całodobowe pomiary ruchu pojazdów na drodze krajowej nr 61 wskazywały na bardzo duże obciążenie dróg krajowych w granicach miasta Ostrołęki. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln. Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą przekracza 10% i niejednokrotnie dochodzi do 15%.

Przeprowadzono również pomiary ruchu na rondzie im. Księcia Siemowita III. Wyniki przedstawiają się następująco: przez rondo w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku, starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów.

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×