Robiąc zakupy w sieci można oszczędzić czas i pieniądze, ale też, jeśli nie jest się wystarczająco ostrożnym, można sporo stracić. Przekonał się o tym mieszkaniec Ostrołęki, który podczas internetowych zakupów trafił na oszusta i stracił kilkaset złotych.
Policja z Ostrołęki ma do wyjaśnienia kolejną sprawę oszustwa. Tym razem na nieuczciwego sprzedawcę podczas zakupów w sieci trafił 46-letni ostrołęczanin. Poszkodowany wylicytował na aukcji używany ponton za kwotę 440 złotych. Tyle też wpłacił na wskazane przez sprzedającego konto. Jednak mimo opłacenia zakupu, towar do niego nie dotarł.
Postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją.
- informuje komisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
O tym warto pamiętać podczas internetowych zakupów:
- Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze.
- Kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego, zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka, pozwoli to policji go namierzyć.
- Sprawdzajmy, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić.
- Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na początku adresu – literki „https”.
- Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".
- Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zostaniesz oszukany, zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, natychmiast zadzwońmy na Policję na bezpłatny numer alarmowy 997, albo jeżeli korzystacie z telefonów komórkowych na numer 112.